بیش‌از ۲۰۰ هزار تن موز سال گذشته از سطح سه هزار هکتار از باغات استان سیستان و بلوچستان، برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه تاکید کرد: این استان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

اردشیر شهرکی ادامه داد:حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیر کشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: نهال کشت بافت موز مورد نیاز سیستان و بلوچستان سال ۱۴۰۰ از دیگر نقاط کشور تهیه و در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گرفت اما سال گذشته برای نخستین بار در مرکز تحیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان تولید شد.

شهرکی گفت: این اقدام با هدف توسعه باغات جدید، تولید نهال موز با ارقام تجاری و بازار پسند و جایگزینی باغات فرسوده و درجه پایین موز با ارقام مرغوب در استان مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار