وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شد ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل «سیلی به صورت جامعه جهانی» است.

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (شنبه) در واکنش به ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: «ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل "سیلی به صورت جامعه جهانی" است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، «آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز همزمان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «این تنها یک سرافکندگی نیست. این یک ضربه نمادین دیگر به نظام قاعده محور روابط بین‌الملل است.»

روسیه امروز ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل که به صورت چرخشی و هر ماه میان اعضا تغییر می‌کند را برعهده گرفت. آخرین بار روسیه در فوریه ۲۰۲۲ همان ماه که جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شد، رئیس شورای امنیت شد.

کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد تمام حقوق خود را در این سمت به کار بگیرد. آمریکا روز پنجشنبه گذشته از روسیه خواست تا زمانی که ریاست شورای امنیت را برعهده می‌گیرد به صورت حرفه‌ای عمل کند.

رئیس دفتر زلنسکی در شروع پیام خود در توییترش با اشاره به ۱۲ فرودین، روز جمهوری اسلامی، نوشت که در روز تعطیلی در ایران، روسیه شروع به ریاست بر شورای امنیت سازمان ملل کرده است.

کی‌یف به دلیل ادعا‌های مطرح شده از سوی غرب مبنی بر این که ایران تسلیحات در اختیار روسیه قرار می‌دهد تا در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده کند، بار‌ها اتهام‌های بی‌اساس به تهران وارد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۸:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
چرا این شلغم موقع ریاست آمریکا و انگلیس و فرانسه، واکنشی نشان نمی داد. این سه کشور که سالیان درازی در نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت نقش داشته اند و دارند. با سیاست سرتا به اشتباه، اوکراین را نبود کرده اند و هر روز ویرانی را بیشتر می کنند بعد از دیگران گله دارند.
آخرین اخبار