۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی در ایام نوروز به دلیل بی احتیاطی رانندگان رخ داده است.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه سرزمین خاوران شبکه استانی صدا و سیما گفت: تحلیل تصادفات نوروز امسال نشان می‌دهد که عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی رانندگان عامل ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان در این ایام بوده است.

او افزود: کویری بودن محور‌های خراسان جنوبی بی تأثیر در افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای نبوده است چرا که طولانی بودن مسیر‌های کویری، رانندگان را ترغیب به سرعت‌های بالا می‌کند.

عباس زاده تصریح کرد: بیشتر مسافران به جاده‌های کویر آشنا نیستند و بعضاً مجبورند ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را از راور تا دیهوک بدون توقف رانندگی کنند تا زودتر به مقصد برسند.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: سرعت بالای خودرو‌ها در محور‌های خراسان جنوبی حتی از میانگین کشوری بالاتر است و در مدت تعطیلات نوروزی بیش از ۲۰ درصد رانندگان به علت سرعت غیرمجاز جریمه شده اند.

فوت ۲۴ هموطن در جاده‌های خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از فوت ۲۴ نفر در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی در ایام نوروز خبر داد و افزود: با وجود اینکه امسال همه ظرفیت‌های نظارتی همانند پلیس و امکانات امدادی، خدماتی و رفاهی استان را پای کار آوردیم، اما آمار تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از دوبرابر افزایش یافته است.

عباس زاده بیان کرد: برای افزایش ایمنی سفر‌ها در روز‌های پایانی تعطیلات نوروز، طرح ترافیکی ویژه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و تیم‌های نظارتی و امدادی را حتی تا عمق کویر تقویت کرده ایم.

او افزود: این طرح هم جنبه بازدارندگی و هم تشویقی دارد و به رانندگان توصیه می‌کنیم با رعایت قوانین و پرهیز از عجله و شتاب، نوروز را با خاطره‌ای خوش به پایان برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.