گوگل سال گذشته بیش از پنج میلیارد آگهی را مسدود کرده است

گوگل یک مرکز شفافیت تبلیغات جدید راه اندازی کرده است که نشان می‌دهد سال گذشته بیش از پنج میلیارد آگهی را مسدود یا حذف کرده است.

مرکز شفافیت تبلیغات به کاربران این امکان را می‌دهد که همه تبلیغاتی را که یک تبلیغ کننده خاص اجرا کرده است، به همراه مناطقی که در آن نشان داده شده‌اند، تاریخ نمایش و قالب تبلیغ را مشاهده کنند.

آلخاندرو بورجیا مدیر ایمنی تبلیغات گوگل گفت: «برای مثال، تصور کنید در حال مشاهده یک تبلیغ برای یک محصول مراقبت از پوست هستید که به آن علاقه دارید، اما برند آن را نمی‌شناسید یا کنجکاو هستید بفهمید آیا تبلیغات دیگری از این برند را می‌شناسید یا خیر».

با مرکز شفافیت تبلیغات، می‌توانید آگهی‌دهنده را جست و جو کرده و قبل از خرید یا بازدید از سایت آن‌ها اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها کسب کنید.

کاربران همچنین می‌توانند بررسی کنند که آیا تبلیغ‌کننده یک کسب‌وکار تایید شده است یا خیر، تبلیغات را بپسندند یا مسدود کنند یا هر موردی را که فکر می‌کنند خط‌مشی‌های گوگل را نقض می‌کنند گزارش دهند. کاربران می‌توانند مستقیما در اینجا یا با کلیک بر روی سه نقطه که در کنار هر تبلیغ خاصی ظاهر می‌شود، به مرکز دسترسی پیدا کنند.

این شرکت همچنین گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد در سال گذشته بیش از ۵.۲ میلیارد آگهی را مسدود یا حذف کرده است، بیش از ۴.۳ میلیارد آگهی را محدود کرده و بیش از ۶.۷ میلیون حساب تبلیغ کننده را به حالت تعلیق در آورده است.

گوگل همچنین تبلیغات را از سرویس دهی به بیش از ۱.۵۷ میلیارد صفحه ناشر و در بیش از ۱۴۳۰۰۰ سایت ناشر مسدود یا محدود کرد. بیشتر تبلیغات به دلیل سوءاستفاده از شبکه تبلیغاتی با دیگرانی که علائم تجاری را نقض می‌کردند و رعایت نکردن الزامات قانونی مسدود شد.

بورجیا افزود: برای اجرای خط‌مشی‌های خود در این مقیاس، به ترکیبی از بررسی‌های انسانی و سیستم‌های خودکار مجهز به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تکیه می‌کنیم. این به مرتب‌سازی محتوا و تشخیص بهتر تخلفات در سراسر جهان کمک می‌کند.

در تلاشی برای جلوگیری از کلاهبرداری، گوگل برنامه صدور گواهینامه خدمات مالی خود را به ۱۱ کشور گسترش داده است.

بورجیا گفت: سال گذشته، این شرکت یک کمپین هدفمند از کلاهبرداران را کشف کرد که هزاران حساب کاربری جعلی را با برند‌های نرم‌افزاری محبوب برای انتشار بدافزار ایجاد کردند. این شرکت برنامه راستی‌آزمایی و شفافیت خود را برای تبلیغات انتخاباتی گسترش داد و بیش از ۵۹۰۰ حساب تبلیغاتی جدید در آمریکا و بیش از ۲۳۰۰ حساب در برزیل را قبل از انتخابات تأیید کرد. همچنین بیش از ۱۷ میلیون آگهی مربوط به جنگ در اوکراین را به همراه تبلیغات بیش از ۲۷۵ سایت رسانه‌ای دولتی مسدود کرد.

با مرکز جدید شفافیت تبلیغات، این شرکت راه‌های فیس بوک را دنبال می‌کند که کتابخانه تبلیغاتی را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد.

سال گذشته، Google My Ad Center را راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌داد تبلیغات خود را سفارشی کنند، اما اطلاعات دقیقی در مورد تبلیغ‌کنندگان و تبلیغات خاص ارائه نکرد. این شرکت اعلام کرد سه ماه پس از آن، این سایت بیش از ۷۰ میلیون بازدید داشته است که افراد ترجیحات تبلیغاتی خود را در بیش از ۲۰ درصد از این بازدید‌ها تنظیم می‌کنند.

منبع: forbes

برچسب ها: گوگل ، آگهی تبلیغاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.