تحلیل ۱۲ فروردین به عنوان یکی از اعیاد بزرگ ملی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران و درخواست از دستگاه قضایی برای برخورد با کسانی که مانع سرمایه گذاری می شوند اهم عناوین خطبه های نماز جمعه امروز شهرستانهای خراسان رضوی است.

امام جمعه شهرستان سبزوار در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان افزود: در ۱۲ فروردین مردم ایران رای به اسلامیت نظام جمهوری اسلامی دادند و دست بیگانگان را از دخالت در امور کشور کوتاه کردند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود:در مورد حجاب باید تصمیم جامع و منطقی گرفته شود و در کنار تذکر لسانی، توجه خانواده ها و رسانه ها به آموزش حجاب بیشتر شود و پوشش های اسلامی به بهای مناسب تری تولید شود .

امام جمعه تربت‌حیدریه هم ضمن گرامیداشت سالروز ۱۲ فروردین گفت: این روز تاریخی و به یاد ماندنی، یک عید بزرگ در داخل عید نوروز و نماد سقوط نظام پادشاهی و طاغوت در ایران است که مردم ایران باید این روز بزرگ را جشن بگیرند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی افزود: رفتن به طبیعت امری مثبت است اما امسال به واسطه ماه مبارک رمضان، باید گردشگران حرمت این ماه عزیز را نگه دارند.

امام جمعه تربت‌حیدریه همچنین به در پیش بودن سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و از مردم خواست تا به هر میزان که تمایل دارند با اهدای کمک‌های نقدی خود در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد همت به خرج دهند.

امام جمعه گناباد جمعه هم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: اسامی اداره ها و سازمانهایی که با قوانین دست و پا گیر در فرایند جذب سرمایه گذار در این شهرستان مانع تراشی کنند از طریق تریبون خطبه های نماز جمعه به اطلاع عموم می رسد تا مردم بدانند که چه افرادی مانع پیشرفت و توسعه و رونق اقتصادی گناباد می شوند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: در شرایطی که فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب سرمایه گذاران در این شهرستان تلاش می کنند ولی برخی از دستگاههای اجرایی و مسوولان مربوطه با قوانین دست و پاگیر، سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری در این منطقه پشیمان می کنند.

وی از دستگاه قضایی خواست که با ترک فعل افرادی که در عمل به وظایف خود در جذب سرمایه گذاران و تولید کنندگان در گناباد مانع تراشی می کنند و یا از انجام وظایفشان تخطی می کنند برخورد کند.

خطیب نماز جمعه گناباد اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از اقدامات مهم دولت سیزدهم برای کاهش تورم قیمت زمین و مسکن و اجاره بهای واحدهای مسکونی ذکر کرد.

صادقی نسب با اشاره به این که افزایش قیمت زمین و مسکن و اجاره بهای واحدهای مسکونی در شهرستان گناباد حتی از مشهد نیز بیشتر است ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشکلات این بخش از جمله برای جوانان و متقاضیان واحدهای مسکونی کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.