بازدید حدود ۸۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان

شمار بازدیدمسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری همدان به ۸۰۰ هزار نفر نزدیک شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: شمار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی همدان از آغاز طرح نوروزی تاکنون (یازدهم فروردین) به ۷۵۳ هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

محسن معصوم‌علیزاده  با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ درصد از گردشگران نوروزی همدان راهی اماکن تاریخی استان شدند، اظهار داشت: بر همین اساس ۳۱۰ هزار و ۳۹۸ نفر از تاریخ ۱۷ اسفند تاکنون از جاذبه‌های تاریخی استان بازدید کردند.

او افزود: غار آبی علیصدر، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر در شهر همدان بیشترین میزان بازدیدکنندگان از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و موزه‌ها را داشتند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: گردشگری تاریخی یا گردشگری میراث به بازدید از موزه ها، مکان‌ها و ابنیه تاریخی می‌پردازد و این شیوه از گردشگری امروزه بخش عمده‌ای از صنعت توریسم را به خود اختصاص داده است.

معصوم علیزاده افزود: گردشگری تاریخی شامل آثار‌های ملی و فرهنگی، ساختمان‌های تاریخی، مذهبی و مکان‌هایی است که در آن‌ها یک اتفاق مهم تاریخی یا مذهبی رخ داده است.

او با تاکید بر اینکه پراکندگی گردشگران در اماکن مختلف تاریخی بسیار مهم است گفت: همدان دارای اماکن و محور‌های تاریخی متعددی است که علاوه بر بنا‌ها و فضای تاریخی هر یک نقاط بسیاری زیبایی برای تفریح و گردشگری دارد و در این راستا تعریف محور‌های جدید گردشگری در استان تاریخی همدان اهمیت بسیار دارد.

۱۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی همدان اسکان یافتند

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: از ۲۴ اسفند سال قبل تاکنون صد هزار نفر در اقامت‌گاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان ساکن بوده‌اند.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۳۸۵ نفر در هتل‌ها، پنج هزار و ۶۲۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری، سه هزار و ۸۵ نفر در مهمانپذیر‌ها و ۲ هزار و ۵۰۲ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همدان تصریح کرد: همچنین سه هزار و ۱۱۹ نفر در بوم‌گردی‌ها، ۵۱۵ نفر در متل‌ها، ۲۱ هزار و ۴۰۵ نفر در خانه‌مسافرها، ۴۷ هزار نفر در اقامت‌گاه‌های غیر رسمی، ۸۴۶ نفر در اقامت‌گاه‌های اضطراری و مابقی در سایر مراکز اقامتی اسکان پیدا کردند.

معصوم‌علیزاده اظهار داشت: همچنین در مدت زمان یاد شده ۳۴۹ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری همدان انجام و ۱۹ مورد تذکر، پنج مورد تشویقی و ۲ اخطار کتبی نیز صادر شده است.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته‌های گنج نامه، کلیسا‌های آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه‌های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

امروز و در دهمین روز از فروردین، نزول بارش لطیف بهاری در شهر همدان بهمراه وزش باد شدید اگرچه لطافت و فضایی دلپذیر و فرح بخش به شهر بخشیده، اما برخی مسافران و گردشگران نوروزی به دیار هگمتانه را تا حدودی غافلگیر کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.