امام جمعه کوهبنان در خطبه های نمازجمعه امروز این شهر درگذشت نمازگزار پیش کسوت این شهر را تسلیت گفت.

نماز جمعه شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری دراین خطبه ها گفت: ماه رمضان ماه خدا، ماه رحمت، برکت و مغفرت است ماهی که بهترین ساعت‌ها، روز‌ها و شب‌ها را دارد ماهی که خوابش ثواب عبادت دارد.

او افزود: در ماه رمضان دعا کردن، اطعام و افطاری دادن، صله رحم، حفظ زبان و چشم و گوش، افزایش معرفت به خدا، رسول خدا و اهلبیت را مد نظرداشته باشیم.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: سالروز وفات حضرت خدیجه همسر بزرگوار نبی مکرم اسلام (ص) را در پیش داریم که سه سال قبل از هجرت اتفاق افتاد شخصیتی که بعنوان ام المومنین از او یاد می‌شود.

او ابراز داشت:حضرت خدیجه از روز اول اسلام تا روز وفات در کنار پیامبر ماند به ایشان اعتقاد داشت و حضرت را تصدیق می‌کرد و در ادامه بواسطه صداقت و امانتداری پیامبر با او ازدواج کرد.

خطیب جمعه کوهبنان تاکید کرد: ایثار و فداکاری، عفت و پاکدامنی، دور اندیشی و درایت، توجه به مستمندان، عطوفت و مهربانی، صبر و استقامت، پرورش فرزندان صالح، رعایت آئین همسرداری و شوهرداری سخاوت، کرامت، دلداری از همسر، رعایت حقوق دیگران از جمله همسر و فرزندان از جمله ویژگی‌های حضرت خدیجه بود در حالی که جز ثروت مندترین افراد زمان خود بود.

او یادآور شد: در آستانه روز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی قرار داریم روزی که در سال ۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رای دادند تا نظام احسان، عدل، شهادت در برابر نظام ظلم و طاغوت تشیکل شد.

حجت الاسلام جعفری با استناد به منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد: جمهوری اسلامی سربلند و با عزت راه خود را ادامه می‌دهد در حالی که یک نظام توحیدی و الهی است.

او اظهار کرد: در آستانه روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت قرار داریم در حالی که در این روز مردم به دامن طبیعت برای تفریح سالم می‌روند البته امسال همگان حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: اسلام بر طبیعت و تفریح سالم همچنین مواظبت از منابع طبیعی تاکید دارد لذا باید در این روز طبیعت را تخریب نکنیم.

او ادامه داد: اقدامات خوبی در اردو‌های جهادی سپاه و بسیج شهرستان صورت گرفته که ویزیت رایگان به همراه توزیع دارو، توزیع کمک‌های مومنانه، کاشت درخت، اهدای جهیزیه، توزیع افطاری ساده، اهدای ۲۲۰ بن خرید پوشاک، توزیع گوشت گرم، تجهیز خانه‌های ورزش از آن جمله هستند.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: درگذشت موذن، مجری و مکبر نماز جمعه مرحوم موسی پارسا که با پارسایی زندگی کرد را به همگان و خانواده این مرحوم تسلیت می‌گویم.

او تصریح کرد: کسی که بیش از ۴۰ سال مخلصانه در مساجد شهرستان و در نماز جمعه حضور پیدا کرد جز اولین کسانی بود که در نماز جمعه حاضر می‌شد مرد نیک صفتی که جز خیرین بود به نیازمندان عنایت ویژه‌ای داشت.

حجت الاسلام جعفری افزود: مرحوم موسی پارسال محب اهلبیت بود هر جا که نامی از خدا، رسول و اهلبیت بود حضور داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
روح حاج موسی پارسا شاد انشالله