مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۳۳ روستای دارای دهیاری استان طبق آیین‌نامه اجرایی مصوبه هیات وزیران شرایط بهره‌مندی از اعتبارات تملک دارایی‌ دارند.

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ابراز کرد: آیین‌نامه اجرایی استفاده دهیاری‌ها از اعتبارات تملک دارایی‌ به عنوان دستگاه اجرایی پس از تصویب هیأت وزیران در سیزدهم اسفند ١۴٠١ به وسیله معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ شد.

وی افزود: دهیاری‌های تمام وقت روستاهای با جمعیت بیش از یک هزار نفر که دارای درجه چهار و بالاتر و از توان مالی، اجرایی و فنی مناسب نیز برخوردار هستند، مشمول آیین‌نامه اجرایی استفاده دهیاری‌ها از اعتبارات تملک دارایی‌ به عنوان دستگاه اجرایی شدند.

صمیمیان با بیان اینکه دهیاری‌ها نقش مهمی در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آن‌ها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند و به نوعی الگو و نمادی موفق در عرصه مدیریت محلی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: اعتبارات عمرانی و جاری دهیاری‌های استان سال ١۴٠١ نسبت به سال قبلش با رویکرد دولت سیزدهم در زمینه توجه به توسعه و آبادانی در روستا‌ها ۱۱۶ درصد افزایش یافت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: دهیاری‌ها در شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای محلی با بهره‌گیری از دانش بومی و دانش زیست محیطی اهتمام ویژه داشته باشند و به عنوان اهرم کمکی برای دستگاه‌های اجرایی در توسعه روستا‌ها نقش آفرینی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.