ترمیم و اصلاح ۳۳۰ مورد شکستگی در شبکه توزیع، انشعاب‌ها و خطوط انتقال در سطح شهر بندر امام خمینی (ره) در ۳ ماه آخر پارسال انجام شد.

حسین خواجوی مدیر اداره آبفا بندرامام خمینی (ره)  گفت: در ۳ ماه آخر سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۳۰ مورد شکستگی در شبکه توزیع و انشعاب‌های آب با تلاش گروه حوادث و اتفاقات این اداره رفع نقص و اصلاح شده است.

او می‌گوید: از این تعداد ۳۰۵ مورد مربوط به انشعاب ها، ۲۰ مورد شبکه اصلی شهر و ۵ مورد خط انتقال بود.

به گفته او علت عمده شکستگی‌ها وجود ۷۰ درصد لوله آزبست و چدنی در خط انتقال و شبکه توزیع است.

این مقام مسئول گفت: باتوجه به اینکه اصلاح و مرمت شبکه توزیع آب با صرف وقت و هزینه‌های بالا انجام می‌شود، با رعایت برخی نکات فنی می‌توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

مدیر اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی (ره) می‌گوید: این اداره جهت تعمیرات شکستگی در انشعاب‌ها از لوله‌های پلی اتیلن استفاده می‌کند که این امر با توجه به کیفیت فوق‌العاده این نوع لوله‌ها، مانع از نشت مجدد و نهایتا باعث جلوگیری از تخریب آسفالت می‌شود و کمک شایانی به عمران شهری است.

خواجوی تعمیر ۲ دستگاه پمپ و الکتروموتور Kw ۱۳۲ تاسیسات آبرسانی، تعمیر و ساخت کلید اتصال تابلو برق ایستگاه پمپاژ آب، محوطه سازی و پاکسازی کامل نیزار با تلاش نیرو‌های بهره برداری آب، تعمیر و جوشکاری لوله‌های فیلتر‌های شماره ۲ و ۳ و تاسیسات آب را از دیگر کار‌های انجام شده در حوزه شبکه آبرسانی در ۳ ماه آخر سال ۱۴۰۱ برشمرد.

 جوشکاری و برشکاری، تعمیر دستگاه کلر زنی، تعمیر و تعویض والو خروجی پمپ شماره ۳، تعمیر و شیر ورودی تخلیه هوا فیلتر شماره ۴ و ۳، تعمیر والو ۲۰۰ میلیمتری خروجی فیلتر شماره ۲ در بخش تاسیسات آبرسانی انجام شد.

برچسب ها: شکستگی لوله ، لوله آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.