در جریان بیش از یک سال گذشته، در ۱۴ رویداد، ۱۴۵ شهروند افغانستان در مسیرهای غیرقانونی مهاجرت‌ جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند.

با این که از چندین دهه به این سو، مهاجرت‌های غیرقانونی از حقیقت‌های پذیرفته‌شده‌ی جامعه‌ی افغانستان است؛ اما پس از روی‌کارآمدن حکومت طالبان، این روند سرعت بیش‌تری گرفته و ده‌ها قربانی از خود بر جای گذاشته است.

در نخستین رویدادها در شش ماه نخست حاکمیت حکومت طالبان در ۱۴۰۰، در سه رویداد، پنج شهروند افغانستان در مسیرهای غیرقانونی مهاجرت جان باخته اند. همین گونه، در این مدت، نه شهروند افغانستان زخمی شده و دو کودک نیز از شدت سرما آسیب دیده اند.

در سال ۱۴۰۱، ۱۴۰ مهاجر افغانستانی در ۱۱ رویداد در مسیرهای غیرقانونی مهاجرت جان باخته اند. علت مرگ بیش‌تر این پناه‌جویان، غرق‌شدن قایق‌ حامل آن‌ها، نرسیدن اکسیژن و حبس‌بودن فضا، برخورد موترهای حامل پناه‌جویان و گلوله‌باری از سوی نیروهای مرزی، بوده است.

بر اساس رویدادهای رسانه‌ای‌شده در ۱۴۰۱، بیش‌ترین رویدادها در ماه حوت رخ داده است که در نتیجه‌ی پنج رویداد در این ماه، ۱۱۷ تن جان‌های شان را از دست داده اند. بزرگ‌ترین این رویدادها، غرق‌شدن قایق حامل مهاجران در ساحل ایتالیا در اوایل حوت بوده است که در نتیجه ۹۱ مهاجر افغانستانی به شمول ۱۴ کودک، در آن جان داده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار