معاون ساخت و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در شهر شهرکرد پایان خردادماه با حضور مقامات دولتی تحویل متقاضیان شود.

کامران رهی اظهار کرد: در مجموع ۱۲ هزار واحد مسکونی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خودمالکین در حال ساخت است، پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ واحد مسکونی در شهر شهرکرد پایان خردادماه با حضور مقامات دولتی تحویل متقاضیان شود.

معاون ساخت و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل تامین زمین در برخی شهر‌های استان در طرح نهضت ملی مسکن از جمله فارسان، توضیح داد: در مجموع ۶۶۱۹ نفر در این طرح در شهرستان فارسان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۳۶ نفر حائز شرایط شناخته شدند و در حال واگذاری زمین به متقاضیان هستیم، زمین در نظر گرفته شده جوابگوی تعداد متقاضیان نبود، بنابراین الحاق زمین در دستور کار قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی در شهرستان فارسان در طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده و ساخت مسکن در این طرح به‌صورت خود مالکین است، زمین مورد نیاز برای ۸۳۱ واحد نیز در حال تامین بوده و آماده‌سازی زمین در تپه دامپزشکی فارسان نیز با اعتبار دولتی انجام شد تا هزینه مازاد به متقاضیان تحمیل نشود، ۳۸۱ قطعه زمین در این محل تحویل متقاضیان می‌شود، تعدادی واحد مسکونی نیز در این طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد و طبق پیشرفت فیزیکی از متقاضی هزینه دریافت می‌شود.

رهی در خصوص روند ساخت واحد‌های مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در شهر فرخشهر، یادآور شد: در مجموع ۲۵۵۷ نفر در این شهر متقاضی مسکن بودند که ۱۰۵۷ نفر حائز شرایط شناخته شدند و ۶۰۷ نفر نیز تاکنون مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

معاون ساخت و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متولی ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در شهر فرخشهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در ابتدا در این شهر با مشکل تامین زمین مواجه بودیم و با الحاق ۲۱ هکتار زمین مشکل مرتفع شد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۶۸۰ واحد مسکونی را در این شهر بر عهده گرفته و ساخت ۱۶۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در فرخشهر ۱۰ درصد است، بیان کرد: باتوجه به تاخیری که در عملیات اجرایی ساخت مسکن در این شهر اتفاق افتاد، پیش‌بینی می‌شود که اولین واحد‌ها در پایان ۱۴۰۲ و یا ابتدای ۱۴۰۳ تحویل متقاضیان شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.