مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۴ میلیون و ۲۶۱ هزار تن کالا در ۱۲ ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده است.

کلیم اله وثوقی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا جابجا شده بود در ۱۲ ماهه گذشته افزایش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های حمل ونقل کالای پارس آباد با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۳۰۰ هزار و ۶۱۵ برگ بارنامه نیز در استان صادر شده افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۷۸ هزار برگ بارنامه صادر شده بود ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وثوقی عمده کالا‌های جابجا شده را سیمان فله‌ای و کیسه ای، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، انواع بنزین، شمش آهن، آب معدنی و هندوانه برشمرد و تصریح کرد: در ۱۲ ماهه گذشته ۲ میلیون و ۶۱ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۳۶۶ هزار تن از شهرستان پارس آباد،۱ میلیون و ۸۳ هزار تن کالا از شهرستان نمین، ۱۸۷ هزار تن از شهرستان بیله سوار، ۱۰۹ هزار تن کالا از شهرستان مشگین شهر، ۶۲ هزار تن از شهرستان گرمی، ۲۹۵ هزار تن از شهرستان خلخال و ۹۸ هزار تن کالا نیز از شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

او افزایش ۳۴۰ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان خلخال یادآور شد و اظهار کرد: در ۱۲ ماهه گذشته ۲۹۵ هزار تن کالا در این شهرستان جابجا شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۶۷ هزار تن بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در مدت یاد شده از افزایش ۳۱ درصدی صدور بارنامه در شهرستان اصلاندوز خبر داد و افزود: در ۱۲ ماهه گذشته بیش از ۱۱ هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده که در مدت مشابه سال قبل ۸ هزار برگ بارنامه بود.

وثوقی فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا را با ۲ باب پایانه کالا در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۵۵۰ ناوگان و بیش از ۱۲ هزار راننده در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.