استاندار یزد گفت: یکی از دغدغه‌های مردم بافق، پرداخت ۲ درصد فروش معادن است که باید همه معادن این مبلغ را در اختیار شهرستان و توسعه زیرساخت‌های آن قرار دهند.

فاطمی استاندار یزد در نشست استاندار با جمعی از فرهیختگان شهرستان بافق گفت: این ۲ درصد را فقط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق نباید پرداخت کند بلکه کلیه معادن بافق موظف به پرداخت هستند.

او افزود: هر معدنی که در انتهای سال ۲ درصد خود را پرداخت نکرده باشد، مجوز آن تمدید نمی‌شود و امتیازات آن سلب می‌شود.

فاطمی بیان کرد: مهمترین دغدغه مردم بافق خوراک سنگ آهن مرکزی ایران-بافق است که اعلام کردیم به جد درحال پیگیری این موضوع هستیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: درحال حاضر قفل معادن مربوط به انرژی اتمی باز و معدن ناریگان هشت با ذخیره بالای ۱۷۰ میلیون تن شناسایی شده است که تا ۵۰ سال آینده، خوراک سنگ آهن را تامین می‌کند.

او ادامه داد: یک سری دغدغه‌های تقسیماتی وجود داشت که بر اساس قانون و کار کارشناسی، مطالبات دنبال و نتایج آن اعلام می‌شود.

فاطمی گفت: معدن چاه گز به لحاظ مسائل فنی و اجتماعی سهم بافق است و به جد در حال پیگیری هستیم و خوراک معدن چاه گز نیز متعلق به این شهرستان است.

استاندار یزد بیان داشت: در رابطه با جاده سیروس آباد در حال برگزاری مناقصه هستیم که در همین فصل بهار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

او گفت: قرار شد معادن موجود در مسیر جاده کوشک تکمیل آن را برعهده گیرند.

فاطمی گفت: مسئله ماندگار ما مسئله فرهنگ و آموزش و پرورش است که با استفاده از دو درصد باید این حوزه تقویت شود و مسائل مربوط به آن از جمله مدارس تخریبی، کمبود تجهیزات و... حل شود.

او بیان کرد: در رابطه با بیمارستان، تمام همت خود را در سال جدید می‌گذاریم که این بیمارستان تکمیل و بهره برداری شود و سازمان انرژی اتمی نیز قرار شد از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادنی که اینجا دارد، حمایت‌هایی را در این زمینه انجام دهد.

فاطمی در پایان گفت: بر روی سایر ظرفیت‌های توسعه‌ای شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و امیدواریم برگزاری اینگونه جلسات باعث همدلی و وحدت بیشتر برای توسعه و بالندگی بیشتر شهرستان بافق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار