مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: آبگیری اولیه سد نرماب اواخر اردیبهشت امسال در سفر استانی رییس جمهور به این استان آغاز می‌شود.

سیدمحسن حسینی گفت: سد نرماب بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین سد استان است که آب آشامیدنی ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت منطقه شرق این استان را تامین خواهد کرد.

او ادامه داد: عملیات بدنه سد تمام شده و هم اکنون کار آسفالت و نصب روشنایی قسمت تاج آن درحال انجام است ضمن اینکه سد انحرافی و تونل انتقال آب رودخانه چهل چای به سد نرماب هم تکمیل شده و مراحل نهایی نصب تاسیسات ادامه دارد.

حسینی گفت: مجوز قطع یک سوم درختان واقع در مخزن سد اخذ و انجام شد و معادل آن در ۷۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی جنگل کاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: تاکنون انتقال روستای جنگلده پایین انجام شده و مراحل ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی و تاسیسات زیربنایی روستای جدید جنگلده بالا نیز در حال انجام است.

حسینی با بیان اینکه تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سد نرماب هزینه شده است، افزود: درسال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد پیش‌بینی شد که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و بقیه هم در حال جذب است.

او اضافه کرد: برای تامین آب شرب مینودشت، گنبد و برخی شهر‌های همجوار از سد نرماب نیاز به ساخت تصفیه‌خانه و احداث مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی داریم که برای این ۲ پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و احداث آن‌ها به حداقل ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.