پیش بینی می شود نوغانداران شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی تا پایان امسال بیش از پنج تن پیله تر از کرم ابریشم تولید کنند.

علی مبارکی مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: امسال حدود ۲۵۰ جعبه تخم لارو تفریخ شده کرم ابریشم بین نوغانداران نیشابور توزیع می‌شود که از این مقدار،حدود پنج تن پیله تر محصول نهایی تولیدکنندگان این حرفه است.
او افزود: هر جعبه تفریخ شده حدود ۲۳ تا ۲۵ هزار لارو دارد که با تغذیه صحیح و رعایت شرایط نگهداری مطلوب، ۴۵کیلوگرم پیله‌ی تر تولید می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی نیشابور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مدیریت جهادکشاورزی نیشابور، توسعه نوغانداری با کمک دهیاری‌ها است، ادامه داد: برای توسعه نوغانداری داشتن نهال توت، توزیع و توسعه آن بین بهره‌برداران این صنعت یک ضرورت است.
مبارکی بیان کرد: در پایان سال ۱۴۰۱ دو هزار اصله نهال توت برای توسعه نوغانداری بین بهره‌برداران نیشابوری توزیع شد که با به ثمر رسیدن این نهال‌ها ،صنعت نوغانداری بار دیگر احیاء می شود.
مبارکی با اشاره با اینکه از برگ این نهال‌ها برای تولید نوغان استفاده می‌شود، افزود: ۵۰ نفر از متقاضیان تولید نوغانداری می‌توانند از این فرصت استفاده بکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار