نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت توسعه هر کشوری در گروه پیشرفت علم است و نخبگان در خط مقدم این مهم قرار دارند.

خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی نخبگانی گفت: محور توسعه هر کشوری علم است، با علم و آگاهی می‌توان قدرت پیدا کرد.

او افزود: اگر یکی از محور‌های توسعه کشور علم است نخبگان خط مقدم این محور هستند.

خسروی بیان کرد: باید بنیاد نخبگان به اتاق فکر نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نخبگان نبودند در بحث هسته‌ای به جایی نمیرسیدیم، زمانی که دشمن راه علم را بر ما بسته بود این نخبگان بودند که به کشور کمک کردند.

او با اشاره به رابطه متقابل نخبگان و نظام گفت: نظام باید قدر شناس نخبگان علمی باشد، حداقل قدر شناسی نظام این است که زمینه اشتغال و آسایش فکری نخبه‌ها را فراهم آورد نخبگان نیز بایستی قدردان نظام بوده و به کشور خود خدمت کنند.

خسروی عنوان کرد: بایستی جریان علم و دین توامان بوده و به یکدیگر در پیشرفت جامعه کمک کند.

او ادامه داد: اولویت اول نخبگان در کشور و خراسان جنوبی باید کمک به برنامه هفتم توسعه با تکیه بر مسئله محوری و تحقق شعار سال باشد.

در این جلسه نخبگان به بیان دغدغه‌ها پرداخته و خواستگار ایجاد اشتغال برای نخبگان، بازنگری مانند در برخی از قوانین (مانند اعتبارات توازن و..)، نهاد گرایی، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از مهاجرت نخبگان و ریل گذاری اقتصاد و سرمایه گذاری در استان شدند.

آن‌ها خواستار این شدند که شعار‌های تبلیغاتی تنها شعار باقی نماند و عملیاتی شود، نخبگان نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند و در صورت عدم حمایت سرخورده خواهند شد.

یکی از نخبگان بیان کرد: طرح‌های تحقیقاتیمان را در حوزه پزشکی و سلامت نمی‌توانیم با همکاری صنایع انجام دهیم، زیرا صنعت دارو سازی نداریم و خواستار این هستیم که این صنایع در استان ما هم دایر شود تا بتوانیم به تولید علم بپردازیم.

ایزدخواه گفت:۱۲ هزار ماده و تبصره داریم در کشور کشوری مانند فرانسه با جمعیت مشابه ما ۵ هزار ماده دارد یعنی ما تورم قانون داریم.
او افزود: مسائل کشور ما از جنس عقب ماندگی نیست از شناسایی مشکل و تشخیص است.
نماینده مردم تصریح کرد: در تشخیص مسائل تنها نخبگان می‌توانند مساعدت کنند.
او ادامه داد: حلقه مفقوده در بخش تقنین تشخیص مشکل است، فراکسیون‌ها فرصت خوبی برای جذب نخبگان است و می‌توان از نخبگان در این موارد بسیار استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.