مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی امروز و فردا با حاکمیت جریانات جنوبی در بیشتر مناطق استان دمای هوا به طور محسوس افزایش می‌یابد.

سیاوش محمدی گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا (پنجشنبه ۱۰ فروردین) با حاکمیت جریانات جنوبی ضمن وزش باد تند تا شدید (بویژه در مناطق مرکزی) آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده و دمای هوا بطور محسوس افزایش می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر هشدار صادره هواشناسی (سطح زرد - شماره ۱) عصر امروز و بویژه فردا با تشدید سرعت وزش باد در مناطق مستعد، رخداد گرد و خاک محلی نیز پیش بینی می‌شود.

محمدی افزود: از اواخر وقت فردا با نفوذ پرفشار سطح زمین و تغییر جهت جریانات جوی بر میزان ابرناکی افزوده شده و از روز جمعه (۱۱ فروردین) با ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه ضمن کاهش دمای هوا، بارش باران در سطح استان آغاز می‌گردد.

او بیان کرد: اوج بارش از عصر جمعه تا عصر شنبه انتظار می‌رود؛ اما با توجه به کاهش محسوس دمای هوا در اغلب مناطق مرکزی و جنوبی استان (بویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان و دامنه کوه‌های باغرو) بارش برف نیز پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: فعالیت این سامانه بارشی توام با هوای سرد (با کمینه دمای ۳ تا ۶ درجه سلسیوس زیر صفر) تا قبل از ظهر روز یکشنبه تداوم خواهد داشت؛ لذا توجه به هشدار‌های صادره هواشناسی (سطح نارنجی شماره ۲- هشدار عمومی و هواشناسی کشاورزی) توصیه می‌گردد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار