معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد از تعداد ۲۲۴ مورد نظارت بر عملکرد سیستم امحاء زباله بیمارستان‌های استان در قالب پایش و خوداظهاری در سال گذشته خبر داد.

سید مصطفی میرزاده معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد اظهار داشت: مدیریت پسماند‌های بیمارستانی به دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت زایی و وجود زائدات خطرناک دارای اهمیت بسزایی است و عدم توجه به مدیریت و کنترل این پسماند‌ها در مراحل مختلف تولید، جمع آوری، حمل و نقل و دفع نهایی می‌تواند مشکلات زیادی را در برای سلامت انسان و محیط زیست به همراه داشته باشد.

او گفت: به این منظور اداره پایش و امور آزمایشگاه‌ها نظارت مستمر خود را بر سیستم‌های بی خطرساز بیمارستانی استان به کمک کارشناسان این حوزه و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به انجام رسانیده و در موارد لازم با انجام تست‌های مقایسه‌ای و پایش‌های سرزده عملکرد بی خطرساز‌های بیمارستانی را مورد صحت سنجی قرار داده است.

میرزاده خاطر نشان ساخت: از ۲۰ بیمارستان استان ۱۹ بیمارستان به سیستم بی خطرساز مجهز هستند که به صورت ماهیانه نتایج تست بی خطرساز خود را به صورت خوداظهاری به این اداره کل ارسال می‌کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: درسال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲۴ مورد نظارت بر عملکرد سیستم امحاء زباله بیمارستان‌های استان در قالب پایش و خوداظهاری از سوی کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست صورت گرفته است که در اکثر موارد عملکرد آن‌ها مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی بوده است.

او افزود: در مواردی که عملکرد مورد تایید نبوده است این اداره کل برای انجام رسالت سازمانی خود در امر نظارت، ضمن انجام مکاتبات با بیمارستان‌ها و ارگان‌های متولی، پیگیری‌های لازم در خصوص مدیریت صحیح پسماند‌ها و اصلاح هرچه سریعتر سیستم امحاء بیمارستان را انجام داده است.

میرزاده ادامه داد: درحال حاضر با پیگیری‌های به عمل آمده وضعیت کلی بیمارستان‌های استان به لحاظ موضوع مذکور مطلوب ارزیابی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.