رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری برنامه‌های دهکده بهار ایران بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مورد ویژه برنامه‌های دهکده بهار ایران که توسط شهرداری منطقه ۹ تهران در میدان آزادی در حال برگزاری است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاید خیلی از مردم امکان سفر نداشته باشند، ابتکار شهرداری منطقه ۹ برای برگزاری چنین برنامه‌هایی بسیار حائز اهمیت و در خور تحسین است.

وی افزود: بدون شک برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به ترویج آداب و رسوم در استان‌های مختلف کمک کند و باعث آشنایی مردم با صنایع دستی، موسیقی و رقص‌های محلی استان‌های مختلف شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه‌های دهکده بهار ایران در ایام نوروز مصادف شده با ماه مبارک رمضان گفت: بسیار خوب است که در این ایام مردم ایران شاد باشند و در کنار شادی با آداب و رسوم مردم سراسر کشور هم آشنایی پیدا کنند.

دشتی اردکانی در ادامه در پاسخ به این سوال که برگزاری برنامه دهکده بهار ایران چقدر می‌تواند در راستای همدلی و همبستگی تاثیرگذار باشد، بیان کرد: با توجه به اینکه نوروز در ۱۲ کشور دنیا برگزار می‌شود و این آیین در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی همدلی مردم و نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر است.

وی اضافه کرد: اقدام شهرداری منطقه ۹ تهران در برگزاری برنامه‌های نوروزی بسیار خوب است و امیدوارم که دیگر مناطق تهران هم از چنین برنامه‌هایی الگو برداری کنند تا مردم بیشتر با فرهنگ عشایر و آداب و رسوم محلات مختلف کشور آشنا شوند.

رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میدان آزادی یکی از نماد‌های جمهوری اسلامی است و همه‌ی دنیا با این نماد آشنایی دارند و اجرای برنامه دهکده بهار ایران در این مکان بسیار پسندیده و قابل توجه است. معتقدم این اقدام شهرداری باعث شده تا مردم عید نوروز متفاوتی را تجربه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار