معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ۱۹۲ واحد صنفی متخلف در طرح نوروزی در شهرهای زیر پوشش این دانشگاه شناسایی که از این تعداد ۴۰ واحد صنفی پلمب و ۱۵۲ واحد صنفی دیگر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 فیض الرحمن رسولی‌زاده  اظهارداشت: در راستای ارتقای سلامت و امنیت غذایی شهروندان تعداد ۳۰۰ نفر از بازرسان بهداشتی در قالب ۷۴ تیم بصورت شبانه روزی تا پایان رمضان بر فعالیت مراکز تهیه، توزیع و عرضه موادغذایی، مراکز اقامتی، مجتمع‌های رفاهی خدماتی، اماکن عمومی و سایر مراکز حساس در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر نظارت حداکثری خواهند داشت.

وی افزود: با تشدید بازرسی‌های بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان تاکنون حدود ۹ هزار بازدید در ساعات مختلف شبانه روز از مراکز عرضه موادغذایی شامل رستوران‌ها، کبابی و ساندویچ فروشی انجام شده که در مجموع از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون مقدار ۲۰ تن موادغذایی و لبنی فاسد و تاریخ منقضی کشف و معدوم شده است.

تشدید نظارت های بهداشتی ماه مبارک رمضان در فنوج

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و افزایش فعالیت اصناف مرتبط در زمینه عرضه زولبیا و بامیه، حلیم و آش و سایر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طرح تشدید نظارت و بازرسی از مراکز حساس فروش مواد غذایی در دستور کار بازرسان بهداشت محیط شهرستان فنوج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این طرح از قنادی‌های سطح شهر، رستوران ها، نانوایی‌ها و اغذیه فروشی ها بصورت روزانه بازدید می‌کنند.

رسولی‌زاده بیان کرد: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان با استفاده از دستگاه های پرتابل سنجش روغن، یُد سنجی و شوری سنجی انجام می‌شود، همچنین کُلرسنجی و نظارت بر آب آشامیدنی شهر و روستا از اهم فعالیت‌های کارشناسان در این ماه است.

پلمب هفت واحد صنفی متخلف در دلگان

وی بیان کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دلگان پس از آموزش و بازدیدهای مکرر از واحدهای صنفی سطح شهر هفت واحد متخلف را بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بازرسان بهداشت محیط بصورت ویژه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در ۲ شیفت صبح و عصر از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی، رستوران‌ها و قنادی‌ها بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: پس از شروع طرح سلامت نوروزی در سطح دانشگاه علوم پزشکی بازرسان این شهرستان ۵۶۶ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن حساس، ۱۱ مورد به مراجع قضایی معرفی و همچنین ۸۹۷ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را جمع آوری و معدوم کردند.

رسولی زاده تصریح کرد: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان همزمان با تعطیلات نوروزی این طرح تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت یا نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و ستاد مرکزبهداشت اطلاع دهند.

جمع آوری و معدوم سازی بیش‌از ۹ تن مواد غذایی فاسد در ایرانشهر

وی افزود: نظارت بازرسان بهداشت محیط از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بر اساس دستورالعمل های ارسالی از معاونت بهداشتی دانشگاه در حال انجام است که بازرسان بهداشت محیط مقدار ۹ تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد را طی یک هفته جمع آوری کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: در راستای حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان یک‌هزار و ۱۱۷ بازدید از سطح مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، رستوران‌ها، قنادی ها و واحدهای صنفی حساس، ۱۳ مورد معرفی به مراجع قضایی، ۴۳ مورد برخورد با دستفروشان، پیگیری ۹ مورد شکایات مردمی طی این مدت توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.

وی گفت: در بازدید مشترک بازرسان بهداشت محیط در سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مقدار چهار هزار و ۷۰۰ لیتر شیر تاریخ منقضی شده کشف و معدوم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.