فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از استرداد چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مال باختگان در فضای مجازی این استان طی نیمه اول نوروز امسال خبر داد.

سردار دوستعلی جلیلیان  اظهارداشت: با توجه به اینکه امسال شعار "نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای" انتخاب شده بود مجموعه کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در نیمه اول نوروز امسال تلاش مضاعفی را انجام دادند تا امنیت مردم به بهترین شکل ممکن در فضای مجازی فراهم شود.

وی در خصوص عملکرد این پلیس در نیمه اول نوروز امسال افزود: از ابتدای طرح نوروزی پلیس که از ۲۷ اسفند ماه شروع شد گزارش‌های مردمی از طریق مرکز فوریت‌های سایبری و سامانه گفت و گو برخط این پلیس دریافت و کارشناسان این پلیس با دقت این پیام ها را مورد رسیدگی قرار دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتای استان و رصد فعالیت مجرمان سایبری و رسیدگی به گزارشات شهروندان در این مدت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را بزه کاران به شیوه‌های مختلف کلاهبرداری و یا برداشت غیرمجاز از حساب بانکی دیگران کرده بودند و در حساب های مجرمان سایبری بود مسدود و به مال باختگان در فضای مجازی مسترد شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتای سیستان و بلوچستان به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی است گفت: شهروندان و مسافران می توانند هرگونه سوال، درخواست و یا مشاهده موارد مشکوک، یا گزارشات خود از جرایم فضای مجازی را در تمام ساعات شبانه روز با مرکز فوریت های سایبری پلیس به شماره ۰۹۶۳۸۰ درمیان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار