رییس مرکز بهداشت چابهار گفت: یک‌هزار و ۸۹ بازرسی بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط از ۲۴ اسفند همزمان با آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون در این شهرستان انجام شده است.

 عبدالرسول خدمتی  اظهارداشت: بر اساس ابلاغ برنامه نظارتی بهداشت محیط و حرفه‌ای در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و مطابق سال‌های گذشته، پنج تیم نظارتی متشکل از چهار تیم محیطی و یک تیم مستقر در ستاد مرکز بهداشت وظیفه بازرسی‌ از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و حساس را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و حساس توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام شده، که در پی آن ۲ واحد صنفی پلمپ و یک‌هزار و ۵۵۸ کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز جمع آوری شده است.

رییس مرکز بهداشت چابهار گفت: با توجه به ورود مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور در این شهرستان و به منظور حفظ سلامت این عزیزان، طی مدت اعلام شده ۴۰ بازرسی از اماکن اقامتی و اسکان مسافران(مدارس و کمپ‌ها) به صورت مشترک با ادارات مرتبط انجام شده که این بازرسی‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی همچنان ادامه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: بازرسی‌های بهداشتی از اماکن حساس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شود و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار