۱۳ هزار پلیس فرانسوی در حالت آماده باش برای مقابله با تظاهرات مردم این کشور درآمدند.

پس از آنکه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از پذیرش درخواست تظاهرکنندگان سرباز زد، این کشور امروز (سه شنبه) خود را برای دور جدیدی از اعتراضات آماده می‌کند.

به گزارش فرانس ۲۴، عملکرد دولت مکرون از اواسط ماه ژانویه باعث بروز تظاهرات گسترده شده است و اتحادیه‌های کارگری امروز از معترضان خواسته اند دور دهم اعتراضات سراسری در کشور را اجرایی کنند.

نیرو‌های امنیتی فرانسه اکنون در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و ۱۳ هزار پلیس قرار است امنیت تظاهرات امروز را تامین کنند. این در حالی است که در تظاهرات‌های پیشین با ورود نیرو‌های امنیتی، اعتراضات به خشونت کشیده شده و پلیس اقدام به دستگیری صدها معترض کرده بود.

سطح هشدار در فرانسه به قدری بالا رفته است که مکرون به جای آنکه روز دوشنبه میزبان پادشاه انگلیس باشد، با الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه، اعضای کابینه، و قانونگذاران ارشد در کاخ الیزه به منظور حل بحران این کشور جلسه برگزار کرد.

مکرون در این نشست تاکید کرده است به منظور حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، دولت باید دست خود را به سوی اتحادیه‌ها دراز کند. وی حزب چپ تندروی فرانسه را پشت پرده اتفاقات رخ داده در این کشور دانسته بود. دولت مکرون در نظر دارد در یک حرکت آشتی جویانه، نخست وزیر را طی ۳ هفته آتی مامور گفتگو و مذاکره با اعضای پارلمان، احزاب سیاسی، مقامات محلی، و اتحادیه‌ها کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
دولت کثیف و جنایتکار فرانسه.
دشمن اول مسلمانان جهان فرانسه است.
اسرائیل را فرانسه به سلاح و تکنولوژی هسته ایی مجهز کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
انشاالله نابودی مکرون
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۴:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
مکرون ماءبون.
آخرین اخبار