با بسته های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده، زمینه مناسبی برای مشارکت ساکنان بافت‌ها در نوسازی فراهم می‌شود.

دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: با نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر افزایش ایمنی و حفظ جان هموطنان ظرفیت‌های اضافه‌ای برای تولید مسکن بیشتر ایجاد می‌شود.

او با تاکید بر اینکه بسته تشویقی شهرسازانه به هیچ عنوان قصد ندارد از کیفیت‌های زندگی شهری و اصول شهرسازی بکاهد، افزود: در این مصوبه به حداقل‌هایی اکتفا شده که در صورت اجرا باعث بهبود کیفیت زندگی و خدمات رسانی‌های شهری و امدادی خواهد شد.

دیوسالار با اعلام اینکه این مصوبه قانونی است، گفت: اجرای این مصوبه حق مردم ساکن در این بافت هاست و تعلل هر نهاد در اجرای این مصوبه در صورت بروز هرگونه حادثه غیرمترقبه مانند زلزله بخشودنی نیست، بنابراین اجرای این مصوبه باید به صورت ویژه در دستور کار همه دستگاه‌های مسئول باشد.

او افزود: مصوبه تشویقی شهرسازانه نیازمند مقدمات با شرایط خاص در هر شهر نیست این مصوبه در همه شهر‌ها قابل اجراست. این مصوبه عام است، قیدی ندارد و اگر شهری خواست مصوبه را تکمیل کرده یا تشویق بیشتری در نظر بگیرد برای آن منعی وجود ندارد.

دیوسالار گفت: از شهرداران بعنوان دبیران ستاد‌های بازآفرینی شهرستان‌ها انتظار داریم حضور فعال تری در حوزه بازآفرینی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.