رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی ۳۳۵۱۸ عمل جراحی اورژانس و ۷۱۴۹۰ عمل جراحی الکتیو انجام شده است.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه ۷۱ هزار و ۴۹۰ عمل جراحی الکتیو، ۳۳ هزار و ۵۱۸ عمل جراحی اورژانسی انجام شده و به ۶۸ هزار و ۸۹۴ بیمار قلبی، ۱۱۴ هزار و ۲۹۱ ترومایی، ۱۰۶ هزار و ۸۵۸ بیمار تنفسی خدمت رسانی شده است. 

به گفته وی از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه ۴۲۲ هزار و ۶۸۴ بیمار در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری و به دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۵۶۷ نفر به صورت سرپایی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده و تعداد ۷هزار و ۹۶۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند. 

او بیان کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه ۹ هزار و ۶۳۲ نفر واکسن هاری را دریافت و ۸۰ هزار و ۷۳۵ نفر در مرز غربالگری شده و از ۳۴۸۱ نفر تست کرونا گرفته شده است. 

او ادامه داد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه از ۲۱۹ نفر تست مالاریا و از ۴۶ نفر نیز تست التور گرفته شده است. در این طرح ۸۶۸ مورد موفق احیای قلبی انجام شده که ۷۷۷ مورد در مراکز درمانی و ۹۱ احیا در بخش پیش بیمارستانی انجام شده است. 

او گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه ۵۹ هزار و ۷۹۳ واحد خون اهدا شده و به ۶۳ هزار و ۱۶۴ مرکز درمانی و بیمارستان‌ها خون‌های اهدایی توزیع شده است.

برچسب ها: اورژانس ، بیمار قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار