۴۰ روستای گردشگری و عشایری خراسان جنوبی آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

هاشمی مسئول کمیته هماهنگی روستای و عشایری ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۴۰ روستای استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است، گفت: که از این تعداد ۱۳ روستا هدف گردشگری، ۱۴ روستا گردشگر پذیر و ۱۳ روستا هم از روستا‌های عشایری استان است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در این روستا‌ها برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی افزود: زیبا سازی و آماده سازی فضای این روستا‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

هاشمی تصریح کرد: آمادگی بوم گردی‌ها برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی و آمادگی آتش نشانی در محور‌های روستایی از دیگر اقدامات انجام شده است.

مسئول کمیته هماهنگی روستای و عشایری ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی اظهار کرد: بازی‌های بومی و محلی در ۱۱ شهرستان و ۲۸ بخش در حال برگزاری است.

او با اشاره به برپایی استراحتگاه‌های نوروزی در ۱۸ نقطه استان ادامه داد: استراحتگاه‌های مورد نظر در کنار تیم‌های امدادی با نصب سیاه چادر عشایری ایجاد شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه ایجاد استراحتگاه در بعضی از مناطق پیشنهادی امکان پذیر نبوده است، عنوان کرد: ۲۵۰ گروه جهادی در روستا‌ها خدمات رسانی می کنند.

او با بیان اینکه این گروه‌های جهادی در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و درمیان خدمات عمرانی و فرهنگی ارائه می کنند، گفت: باید به گروه‌های جهادی بومی توجه بیشتری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.