مدیر کل راهداری خراسان رضوی گفت: تردد مسافران ترکمنستانی با بازگشایی دروازه مسافری در پایانه مرزی باجگیران به ترکمنستان، پس از وقفه سه ساله از سرگرفته شد.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های خراسان رضوی گفت: براساس توافقات انجام شده بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان مبنی بر تردد مسافر همانند قبل از شیوع همه گیری کرونا از پایانه مرزی باجگیران، از امروز (هفتم فروردین  ۱۴۰۲) طرف ترکمنستانی دروازه تردد مسافری را به صورت کامل بازگشایی نموده است.

او افزود: از حدود سه سال قبل همزمان با آغاز همه گیری کرونا مرز باجگیران بطور یک طرفه از جانب ترکمنستان بصورت کامل بسته شده بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های خراسان رضوی ادامه داد: از اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تاکنون فقط مسافرین دیپلمات اجازه تردد از مرز باجگیران را داشته اند و دروازه‌های مرزی با هماهنگی قبلی به منظور تردد آن‌ها بازگشایی و مجدد بسته می‌شده است و مسافران عادی با محدودیت تردد توسط طرف ترکمن مواجه بودند.

همچنین بر اساس اعلام دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه؛ تردد کامیون‌های تجاری از مرز باجگیران شهرستان قوچان خراسان رضوی با کشور ترکمنستان اواخر اسفند سال گذشته پس از توقفی سه ساله از سرگرفته شد، مطابق توافقات صورت گرفته روزانه ۱۰ کامیون با راننده، حامل بار کمتر از ۲۰ تن و فقط به مقصد عشق آباد می‌توانند از مرز زمینی باجگیران (هودان) وارد ترکمنستان شوند.

بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با عادی شدن فعالیت پایانه مرزی باجگیران، تمامی پایانه‌های مرزی کشورمان با ترکمنستان، در حال حاضر فعال می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.