رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان از اجرای طرح توقف و حرکت در جاده‌های کویری و یکنواخت برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی رانندگان خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه یکنواختی راه راننده را دچار هیپنوتیزم جاده‌ای و کم کم او را خسته و خواب آلود می‌کند گفت: حتی اگر برای چند ثانیه پلک‌های راننده روی هم قرار گیرد حوادث دلخراش و جبران نا پذیری رخ خواهد داد.


او ادامه داد: به همین منظور و با توجه به یکنواختی جاده‌های کویری استان اصفهان، پلیس راه فرماندهی انتظامی استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان، اقدام به اجرای طرح توقف و حرکت خودرو‌ها در نوروز کرده است.


رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان توضیح داد: در این طرح خودرو‌ها در مکان و پارکینگ‌های امنی که پیش بینی شده متوقف و راننده چند دقیقه‌ای از خودرو پیاده می‌شود و در معرض هوای تازه قرار می‌گیرد که تا از خستگی و خواب آلودگی رها شود.

سرهنگ زارع به رانندگان توصیه کرد: هنگام تردد در راه‌های یکنواخت با حرکت مداوم چشم ها، همچنین رعایت سرعت مجاز مانع آسیب رساندن پدیده باریک بینی و کاهش زاویه دید و کنترل بر سطح و حاشیه راه به خود شوند.
به گفته او، این دو آسیب پنهان در زمان رانندگی در راه‌های برون شهری خطر غیر قابل پیش بینی ایجاد می‌کنند و جزو علل پنهان تصادف به شمار می‌رود.


رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از رانندگان خواست از پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های امنیت و سلامت استفاده کنند و در رانندگی هرگز به چشمان خسته خود اعتماد نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار