معاون حمل و نقل گفت: میزان ترددهای بین استانی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه شخصی رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

آقای شهریار افندی زاده گفت: در ۱۲ روز گذشته  ، ۳میلیون و ۸۲۷هزار ،۸۲۹  مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۶درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۲درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده که در مجموع ۴.۱ درصد نسبت به نوروز سال گذشته افزایش داشته ایم.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در سایر بخش های حمل و نقل نیز جابه جایی مسافر در حال انجام است و تاکنون ۹۹۸ هزار  ۹۵۶  مسافر با حمل و نقل ریلی جابه جا شده اند که نسبت به نوروز سال گذشته ۱۹.۶ درصد افزایش داشته ایم.

او می گوید:  در بخش حمل ونقل هوایی  اعم از سفرهای داخلی و خارجی که شامل ۶۱ فرودگاه همراه با فرودگاه بین المللی امام خمینی یک میلیون و ۴۵۶ هزار ۱۹ مسافر  جابه جا شده اند

افندی زاده تاکید کرد: در بخش حمل ونقل دریایی اعم از شناورهای مسافری ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و۹۰۸ نفر جابه جا شده اند که رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

او گفت: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی  در طول روز ۲ میلیون و ۲۰۶ هراز ۷۳۵ وسیله نقلیه بین استان های کشور تردد داشته است که   در ۱۲ روز ۲۶ میلیون و ۴۸۰ هزار ۸۲۰  وسیله نقلیه می شود که نسبت به نوروز  سال ۱۴۰۰   ۶۲ درصد و نوروز ۱۴۰۱  رشد ۶  درصدی داشته ایم.

این مقام مسئول گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد. 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: بیشترین استان های که دارای تردد هستند عبارت است از تهران، البرز، مرکزی ، قم، قزوین و اصفهان است که رکورد دار تردد های وسایل نقلیه در ورودی و خروجی  بوده اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  گفت: استان‌های آذربایجان غربی  ۱۷ درصد ، گلستان ۲۰ درصد، ایلام ۱۹ درصد  و سیستان و بلوچستان و خوزستان با ۲۱ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار