مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: بسیاری از خانه‌های تاریخی شهر اردبیل آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

حسن محمدی ادیب در بازدید از بناهای تاریخی اردبیل گفت: بسیاری از خانه‌های تاریخی شهر اردبیل در فهرست آثار ملی ثبت شده‌ و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی متولی واگذاری این بناها به بخش خصوصی بوده که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل لیست این بناها را به صندوق معرفی کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل می گوید: این خانه‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای برای بازسازی و تأسیس مراکز اقامتی و خدماتی گردشگری دارند و با توجه به قرار گرفتن در بافت تاریخی شهر می‌توانند به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شوند همچنان که تجربه مشابه در برخی از بناهای استان اردبیل مثبت بوده و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آماده حمایت از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بناها است.

سیدمحمد اعتماد نیز در این بازدید گفت: خانه‌ها و بناهای تاریخی موجود در شهر اردبیل ظرفیت مهمی هستند که باید از این ظرفیت به سود شهر و در راستای حفظ هویت تاریخی استفاده کرد.

فرماندار اردبیل می گوید: شرایط کنونی برخی از خانه‌ها مطلوب نیست در صورتی که بهترین ظرفیت را برای ایجاد فضاهای فرهنگی و حتی تجاری دارند و بهره‌برداری از این خانه‌ها می‌تواند به رونق مرکز شهر منجر شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار