مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: پارسال در هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما در استان هزار و ۳۷۳ رأی منجر به سازش کارگر و کارفرما شد.

عین‌الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: سال ۱۴۰۱ در هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما در استان قزوین ۳ هزار و ۵۲۰ رأی صادر شده که ۱۳۷۳ رأی منجر به سازش کارگر و کارفرما شد.

وی با یادآوری اینکه هیئت تشخیص حکم دادگاه اولیه و هیئت حل اختلاف حکم دادگاه تجدیدنظر در روابط کار را دارد، گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۱ به ۴ هزار و ۹۸۷ دادخواست واصله در هیئت تشخیص اختلافات کارگر و کارفرما رسیدگی شد که در نهایت ۴ هزار و ۱۹۰ دادخواست یعنی بیش از ۸۴ درصد دادخواست‌ها به هیئت حل اختلاف ارجاع شد.

کشاورز ترک اضافه کرد: در ضمن تعداد دادخواست‌های بررسی‌شده در کمیته‌های بدوی در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۸ هزار و ۴۷۶ فقره بازرسی جهت نظارت بر حسن اجرای قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار صورت گرفت، اضافه کرد: همچنین تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تشکیل‌شده در کارگاه‌های مختلف استان قزوین نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

کشاورز ترک ادامه داد: همچنین میزان بازرسی از کارگاه‌های پرخطر به ویژه صنعت ساختمان، معدن و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان قزوین در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به حوادث کاری تلخی که در سالیان گذشته در واحد‌های مختلف تولیدی استان قزوین به ویژه در شهرک چرم‌سازی بویین‌زهرا رخ داد، یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال جدید افزایش آموزش‌های حوزه ایمنی کار (اچ‌اس‌ای) است تا کمتر شاهد سوانح تلخ منجر به فوت در کارگاه‌های مختلف باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.