مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از امدادرسانی ۱۳۶ تیم عملیاتی به ۴۰۷ نفر حادثه دیده از ابتدای طرح نوروزی امسال خبر داد.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به آمار حوادث و اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ماه امسال، گفت: ۱۲۸ مورد حادثه در این بازه زمانی اتفاق افتاده که ۷۷ مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای، ۱۹ مورد کوهستان، ۱۷ مورد خدمات حضوری، ۸ مورد شهری، ۲ مورد دریایی، یک مورد رانش زمین، و ۲ مورد در زلزله، سیل و آبگرفتگی ۱ مورد و و برف و کولاک نیز یک مورد نیاز به کمک داشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه مجموع کل نجات یافتگان ۵۸ نفر بوده است گفت: ۲۳ نفر به صورت سرپایی و ۳۵ نفر نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شدند.

او، مجموع کل آسیب دیدگان را ۳۹۳ نفر اعلام کرد و افزود: در طی این ۱۲۸ عملیات‌های صورت پذیرفته ۱۳۶ تیم امدادی با ۴۷۰ نفر نیرو اعزام شده‌اند و همچنین ۸۴ دستگاه آمبولانس در این عملیات‌ها به کارگیری شدند.

درویشی، مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۶۷ نفر و اعلام کرد و گفت: این جمعیت ۲۷ مورد عملیات رها سازی و یک مورد عملیات حریق را انجام داده است.

او گفت: ۵۳ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، کوهستان و پایگاه‌های موقت، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس)، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان و یک مرکز آماده عملیات تیم واکنش سریع به همراه ۳۴ کشیک ۲۴ ساعته امداد و نجات در شعب، به هموطنان در ایام نوروز ارائه می‌کنند.

درویشی گفت: امسال در ایام نوروز به صورت روزانه ۱۰۳ عضو داوطلب جوان با برپایی ۱۹ پست ثابت خدمات بشردوستانه جهت مسافران نوروزی، از ۲۵ اسفند ماه تا کنون در ورودی‌های استان فارس به ۱۲ هزار و ۶۲ مسافر خدمات بشر دوستانه ارائه می‌کنند و فعالیت خود را تا ۱۳ فروردین ماه سال آینده ادامه می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، اقلام زیست محیطی توزیع شده را ۴ هزار و ۹۵۶ مورد، بسته‌های معیشتی توزیع شده را ۱۴ هزار و ۵۶۵ مورد، ۶۶۵ بسته غیرمعیشتی و برپایی ۴ سفر مهربانی را اعلام و گفت: تا کنون ۳۰۷ نفر بیمار به داروخانه هلال احمر مراجعه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار