رئیس پژوهشگاه ابن سینا گفت: گردشگران سلامت از کشور‌های مختلف برای درمان ناباروری به ایران سفر می‌کنند.

محمد رضا، صادقی با اشاره به درمان ناباروری در کشور گفت: ایران هم گام با کشور‌های پیشرفته دنیا کار‌های خوبی در زمینه درمان ناباروری انجام می‌دهد و بسیاری از عمل‌های جراحی برای ناباروری در کشورمان انجام می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به اینکه گردشگران سلامت از کشور‌های مختلف و حتی ایرانی‌های مقیم در اروپا، کانادا و دیگر کشور‌ها برای درمان ناباروری به ایران سفر می‌کنند بیان کرد: این موضوع نشان دهنده سطح کیفی بالای خدمات ارائه شده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های مد نظر در خصوص درمان ناباروری است.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا درباره تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری در کشور گفت: با توجه به سطح پایین هزینه‌های درمان ناباروری در ایران نسبت به سایر کشورها، اما این هزینه‌ها برای مردم گران قیمت است و باید تحت پوشش کافی قرار بگیرد.

صادقی افزود: درمان ناباروری در مجموعه ابن سینا برای بیمه نیرو‌های مسلح رایگان است و تمام خدمات تشخیصی و دارویی را رایگان دریافت خواهند کرد، اما سایر صندوق‌های بیمه گر به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم، افراد نتوانسته اند هزینه‌ها را از شرکت‌های بیمه گر دریافت کنند.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا اضافه کرد: صندوق‌های بیمه گر قول داده اند تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا تمام اطلاعات و خدمات به صورت برخط انجام شود. در مراکر دولتی تا ۹۰درصد و در مراکز خصوصی در حدود ۸۰ درصد خدمات می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

گفتنی است؛ هم اکنون ۱۱۰ مرکز درمان ناباروری در سراسر کشور داریم که در حدود ۵۵ درصد مراکز خصوصی و ۴۵ درصد نیز دولتی و دانشگاهی هستند. ناباروری در کشور مانند دنیا در حدود ۱۵ درصد است و در برخی از استان‌ها مانند تهران میزان شیوع در حدود ۲۰ درصد است که علت آن افزایش سن ازدواج و به تأخیر افتادن بچه دار شدن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار