مدیرکل مدیریت بحران گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی و احتمال تقویت سامانه بارشی در مناطق شرقی و تشدید سرعت وزش باد در مناطق دریایی و مواج شدن دریا وجود دارد .

مهرداد حسن‌زاده گفت: این هشدار برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری بوده که به دلیل احتمال تقویت سامانه بارشی در نقاطی از استان به‌ویژه در مناطق شرقی است.

او گفت: احتمال رگبار باران، رعد وبرق، طی ساعاتی با احتمال تند باد لحظه‌ای و وقوع تگرگ در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان و همچنین مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان، طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در این مدت وجود دارد.

حسن زاده گفت: رودان، میناب، بشاگرد، سیریک، جاسک، بندرعباس، قشم، حاجی آباد، خمیر، ابوموسی و تنب بزرگ از این شرایط جوی تاثیر بیشتری خواهند پذیرفت و به همین سبب بر آمادگی دستگاه‌های امدادرسان، دوری از بستر و حاشیه رودخانه‌های فصلی، احتیاط در سفر‌های درون شهری و برون شهری، خودداری از رفتن به ارتفاعات، خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع، محافظت از محصولات کشاورزی و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت توصیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از سویی هم احتمال تشدید سرعت وزش باد و مواج شدن دریا وجود دارد و سرعت وزش باد نسبت شدید شمال غربی -جنوب غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (در محدوده ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج در محدوده ۲۰۰ سانتیمتر (۷پا) پیش بینی شده است.

حسن‌زاده گفت: احتمال آسیب به شناور‌های سبک و نیمه سنگین، آسیب به تور‌های صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، آسیب به تاسیسات ساحلی، اختلال در رفت وآمد‌های دریایی به خصوص در مناطق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هست.

او بر آمادگی دستگاه‌های امداد رسان در مناطق دریایی به ویژه تنگه هرمز، به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، جلوگیری از رفت وآمد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی در محدوده بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، هنگام، کیش، سیریک و جاسک، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا و جمع‌آوری تور‌های صیادی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این هشدار‌ها به اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه و اعضای ستاد ابلاغ شده است و با توجه به اینکه استان‌های همجوار بارش نقطه‌ای و رگباری خواهند داشت بر اطلاع رسانی گسترده به مسافران تاکید شده است.

حسن‌زاده گفت: این احتمال وجود دارد که در بالادست رودخانه‌ها و مسیل‌ها بارش درحال انجام باشد، اما در پایین دست شرایط آرام به نظر برسد و همین موجب شود افراد به تصور آرام بودن شرایط وارد حریم رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها شده و در معرض خطر قرار گیرند.

او گفت: نوع بارش رگباری و نقطه‌ای پیش بینی شده که مردم شهرستان‌ها اغلب نسبت به شرایط محل سکونت خود در زمان بارش آگاهی دارند، اما مسافران در این خصوص بی‌اطلاع هستند و تاکید شده اطلاع رسانی گسترده‌ای به آن‌ها انجام شود.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
به به