کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان و باغداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی، باغداران نسبت به استفاده از بادشکن جهت جلوگیری از شکستن درختان و نهال های جوان اقدام کنند.

به گفته او، باغداران تمهیدات لازم را برای نهال های جوان و باغات میوه به منظور جلوگیری از خسارت سرمازدگی در مناطق سردسیر انجام دهند.

رفیعی ادامه داد: دامداران و عشایر از تردد در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران و وزش باد، کشاورزان نهاده های کشاورزی به مکان های مسقف انتقال دهند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا ۴ فروردین مجموع بارش کشور ۱۴۱.۸ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۳۶.۲ میلی متر و دوره نرمال بلندمدت ۱۶۵.۴ میلی متر است که این امر افزایش بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۱۴.۳ درصدی دوره نرمال نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی کشاورزی، امروز سامانه بارشی در کل نوار غربی کشور دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و مناطقی از استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان و یزد فعال است و همواره سبب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید می شود.

امروز بارش در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه و شمال غرب فارس شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین در این مناطق رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ انتظار می رود.

گستره فعالیت سامانه بارشی فردا به جزء شرق سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در سایر مناطق کشور خواهد بود و روز سه شنبه در کل کشور ابرناکی و بارش انتظار می رود که بتدریج در بعدازظهر در نیمه غربی بارش کاهش و دما افزایش می یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار