نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کم‌آبی در این حوزه انتخابیه و تامین اعتبار برای رفع این بحران، در دیدار نوروزی با رییس جمهور مطرح و پیگیری شد.

گلرو  ابراز کرد: با توجه به محدودیت و کاهش منابع آبی در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه باید رفع تنش آبی با تدبیر پیگیری شود و این موضوع در دیدار نوروزی با رییس جمهور مطرح شد.

وی ادامه داد: رییس جمهور قول مساعد دادند برای رفع مشکل کم‌آبی در حوزه انتخابیه سمنان دستورات لازم را به محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو ابلاغ کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: در پایان دیدار نوروزی با رییس جمهور، نامه‌ای در زمینه انتظار و مطالبه مردم این دیار برای رفع مشکل کم‌آبی تقدیم رییس جمهور شد.

استان سمنان سالانه ۱۳۳ میلیون متر مکعب کسری آب‌های زیرزمینی و سه و ۲ دهم میلیارد مترمکعب کسری مخزن انباشته دارد و صرفه‌جویی ۱۷۸ میلیون مترمکعبی آب در سند سازگاری با کم آبی استان تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری شده است.

بنا به اعلام شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، خروجی آب چشمه روزیه سمنان به عنوان منبع تامین آب این شهر از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال ١۴٠٠ به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در تابستان ١۴٠١ کاهش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.