مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد بر تشکیل بازار آب و نصب کنتور چاه‌های دولتی تاکید کرد.

محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در آخرین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان در سال ۱۴۰۱ با ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی و سند سازگاری با کم آبی، بر تشکیل بازار آب و نصب کنتور چاه‌های دولتی تاکید کرد.

او با بیان اینکه بازار آب می‌تواند به بهینه سازی مصرف آب کمک کند و زمینه مساعدی را برای تغییر شیوه‌های سنتی آبیاری فراهم آورد افزود: تشکیل این بازار به تقاضای بسیاری از متقاضیان پاسخ گو خواهد بود.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: بازار آب می‌تواند به شفافیت میزان منابع و مصارف آب کمک کرده و ارزش آب را واقعی‌تر نماید.

او ازمزایای دیگر بازار آب را ایجاد پایداری در منابع آب، مشارکت خصوصی و مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت:در دشت یزد-اردکان بازار آب، مراحل نهایی را سپری می‌کند و در حال انتخاب کارگزار می‌باشد.

جوادیان زاده با اشاره به نصب ۹۵ درصدی کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی، بر لزوم نصب این کنتور در بخش صنعتی و دولتی برای رسیدن به درصد مشابه و عدم تبعیض تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همچنین از محقق شدن ۴۷ درصد از اهداف سند سازگاری با کم آبی استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و شرب و بهداشت خبر داد.

معاون امورهماهنگی و عمرانی استانداری یزد هم با اشاره به افت بیش از پیش آب‌های زیرزمینی و سیاست‌ها و تصمیم گیری‌هایی که باید در این زمینه شود بر حضور نمایندگان صنف کشاورزی در جلسات شورای حفاظت منابع آب تاکید کرد.

جواد ابوالحسینی از فرمانداران، مدیران صنعت آب و برق استان، جهاد کشاورزی و محیط زیست خواست تا در جلسات شورای حفاظت منابع آب استان همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار