مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: طرح آرامش بهاری که از ۲۵ اسفند ماه در ۲۲ زیارتگاه این استان اغاز شده تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: برای برگزاری بهتر اهداف این طرح از ظرفیت و توان روحانیان اعزامی از حوزه علمیه قم و روحانیان بومی منطقه با حضور در امامزادگان استان به تعداد ۱۵ مبلغ استفاده می‌شود.

وی افزود: این طرح در زیارتگاه‌هایی نظیر امام زاده علی صالح (ع)، سید عبدالله (ع)، ابراهیم قتال، سید ناصرالدین (ع)، سید ابراهیم (ع)، سید سیف الدین (ع) و سید صلاح الدین (ع) در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام ادامه داد: تقویت باور‌های دینی و مذهبی، بالابردن سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت رسانی مطلوب، ایجاد رضایت و علاقه مندی در زوار و گردشگران نوروزی از اهداف برگزاری این طرح در استان ایلام است.

عزیزی یادآور شد: برپایی خیمه‌های معرفت، اجرای آیین لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امامزادگان و بقاع متبرکه و برپایی هفت سین قرآنی و معنوی، برپایی نماز جماعت و ایستکاه مشاوره از برنامه‌های اجرایی در قالب این طرح است.

مدیر گکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین با اشاره به معیا شدن ۱۷۰ زائرسرا در جوار زیارتگاه‌های ایلام گفت: روزانه دو هزار رائر در این فضا‌ها اسکان می‌یابند.

حدود یک هزار مسجد، حسینیه و زیارتگاه در استان ایلام وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.