علی بخشیزاده، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران گفت: با این باور سیاست دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک را بنا نهاده ایم که این جشنواره بتواند راهبردی بهینه و مناسب برای برنامه ریزی خرد و کلان رسانههای صداپایه در حوزه مستند سازی باشد.
او در ادامه چنین اظهار داشت: «جشنواره ها، گاه به نام خود وفادار میمانند و در حد یک «جشن» واره برگزار میشوند که محفلی برای دور هم بودن اعضای آن است، اما ما از ابتدا جشنواره پژواک را فراتر از یک «جشن» دیدیم و آن را راهبردی برای برنامه ریزی کلان و خرد در معاونت صدا، شبکههای استانی و رسانههای صداپایه کشور دانستیم».
بخشی زاده اضافه کرد: «پژواک جشنی ملی است از آنچه همه این رسانههای شنیداری در طول یکسال از افتخارات و همبستگی ملی و راهکارهای امیدآفرین به آینده ایران عزیزمان تولید کرده اند».
معاونت صدای جمهوری اسلامی، به عنوان پرچمدار این حوزه، در طول یکسال گذشته سعی کرده است در حوزه برنامه ریزی خرد، در جدول شبکههای رادیویی گونه مستند رادیویی را با این راهبردها برنامه ریزی کند و از طرفی برای مستندسازی، با موضوعات مهم کشور عزیزمان، برنامه ریزی کلان هم داشته باشد.
معاون صدای رسانه ملی با تاکید بر نگاه راهبردی جشنواره به مسائل مهم کشور اذعان داشت: جشنواره پژواک باعث شده که هر شبکه رادیویی برنامه ریزی خود را در خصوص پرداخت مستندگونه به مسائل و موضوعات مهم کشور در طول سال داشته باشد و در سطوح کلانتر سازمان صدا و سیما و کشور هم این تاثیر را شاهد باشیم.
این نکته راهبردی نظر سایر دستگاههای دولتی به مقوله مستند رادیویی را جلب کرده است و باعث شده تمایل به پرداختن مستند گونه به موضوعات، در برنامه ریزی راهبردی سایر دستگاهها هم آغاز شود.
بخشی زاده در پایان، ضمن امیدواری به آینده این گونه برنامه سازی در رسانههای کشور، از نگاه امیدوارانه و خوشبینانه مسئولین برنامه ریز سازمان صدا و سیما قدردانی کرد که تلاش آنان باعث شده، جشنواره پژواک، تقاطع برنامه ریزی کلان و خرد در حوزه مستندسازی رادیویی شود.