نماینده ایران در شبکه تبادل فناوری کشور‌های گروه D۸ گفت: هدف از راه اندازی دفاتر انتقال فناوری، انتقال زیست بوم فناوری است.

محمد صالح خالقی نماینده ایران در شبکه تبادل فناوری کشورهای گروه D8 گفت: ایران برنامه‌ای را به عنوان ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارائه فرصت‌های صادراتی بین هشت کشور اسلامی ایجاد کرده است. این برنامه به واسطه کارگزاران تجارت فناوری از سال گذشته آغاز شد.

او افزود: اقداماتی که در این راستا انجام شد به این شکل بوده که صاحبین محصولات صادراتی که امکان صادرات به هفت کشور دیگر را داشتند می‌توانستند به واسطه شبکه فن بازار ملی ایران و کارگزاران تجارت فناوری، محصولات خودشان را به کارگزاران معرفی کنند تا ما آن را به نمایندگان هفت کشور دیگر ارائه دهیم.

خالقی بیان کرد: در فرصت‌های سرمایه گذاری ممکن است که یک مخترع، یک استارت‌آپ و یا یک طرح صنعتی سرمایه گذاری خارجی داشته باشد که برای این، چند برنامه را در پیش گرفتیم. برنامه اول به واسطه شرایط خاص کرونا که به صورت مجازی است، معرفی فرصت‌های صادراتی و سرمایه گذاری بین هشت کشور اسلامی است.

نماینده ایران در شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی اظهار کرد: برنامه دوم برگزاری تور‌های فناوری مختص کارگزاران تجارت فناوری بوده که هر کارگزار تجارت فناوری ملزم بود ۱۵ محصول صادراتی و حدود ۵ فرصت سرمایه‌گذاری را شناسایی کند. از این رو ما یک تیم ۱۰ الی ۱۵ نفره را به کشور ترکیه و مالزی برای ارائه محصولاتشان اعزام کردیم.

او بیان کرد: در تلاش هستیم دفاتر انتقال فناوری جمهوری اسلامی ایران را در هفت کشور دیگر ایجاد کنیم که این دفاتر پایگاهی می‌شوند برای ارتباط بیشتر زیست بوم نوآوری ایران بین هفت کشور اسلامی دیگر تا ارتباط کارگزاران تجارت فناوری بین آن‌ها تقویت شود.

خالقی تصریح کرد: ایجاد این دفاتر یک راه میانبر برای افزایش صادرات فناوری از کارگزاران تجارت فناوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار