آمریکا در تلاش برای مقابله با افزایش مهاجرت‌های غیرقانونی مهاجرین را به ایالت تگزاس انتقال داده تا به کشور شان برگرداند.

منابع خبری گزارش داده اند پلیس مرزی ایالات متحده آمریکا حدود ۱۰۰ مهاجر را در دو پرواز چارتر شده از شهر پلاتسبرگ ایالت نیویورک در نزدیکی مرز با کانادا به شهرهای هارلینگن و ال پاسو در تگزاس منتقل کرده است.

پلیس مرزی ایالات متحده اعلام کرد در پنج ماه اخیر نزدیک به ۲۹۰۰ نفر را که به گونهٔ غیرقانونی از کانادا وارد ایالات متحده شده بودند، بازداشت کرده اند.

یک مقام ادارۀ گمرکات و حفاظت سرحدات آمریکا گفت ۴۸ مهاجر در ۱۳ مارچ از پلاتسبرگ به هارلینگن منتقل شدند تا به کشورشان بازگردانده شوند.

در همین حال کانادا نیز از افزایش بی‌سابقهٔ ورود پناهجویان از طریق مرزهای ایالات متحده به این کشور ابراز نگرانی کرده است.

اداره احصاییهٔ کانادا علام کرد جمعیت کانادا برای نخستین بار در تاریخ این کشور در سال ۲۰۲۲ بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است.

این اداره گفته است جمعیت کانادا در سال گذشته ۱.۰۵ میلیون نفر افزایش یافته و به ۳۹.۵۷ میلیون نفر رسیده است که حدود ۹۶ درصد این افزایش به دلیل مهاجرت بین المللی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.