معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان قیمت مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در استان برابر ۸۰ هزار تومان است.

مرتضی بیدآبادی افزود: در تعداد محدودی از واحد‌های درجه یک، این مبلغ به ۹۰ هزار تومان می‌رسد.

او با تصریح بر اینکه کمتر از ۱۰ درصد واحد‌های قنادی در استان همدان نرخ درجه یک گرفتند، خاطرنشان کرد: این قیمت با احتساب وزن جعبه لحاظ شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: واحد‌ها به هیچ عنوان، حق گران‌فروشی به بهانه طرح‌های مختلف جعبه، بسته بندی یا استفاده از طعم دهنده‌ها را ندارند.

بیدآبادی افزود: با توجه به تأمین شکر و روغن واحد‌های قنادی این قیمت مصوب با رعایت سود قانونی و حدود سی درصد پایین‌تر از قیمت زولبیا و بامیه در تهران لحاظ شده است.

اوتاکید کرد: با تخلفاتی از قبیل گران‌فروشی یا استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز یا موادی که برای تصفیه روغن به کار می‌رود، به شدت برخورد خواهد شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از همشهریان خواست که موارد گران‌فروشی و تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.