مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در برخی نقاط طوفان گرد و خاک از عصرروز چهارشنبه در مناطق مرکزی و در شمال این استان شروع شده است.

محسن حیدری  اظهارداشت: همچنین عصر پنجشنبه تا عصر جمعه در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید از سمت شمال همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان‌های زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، شمال ایرانشهر، دلگان، زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری رخ خواهد داد.

وی افزود: اثر مخاطره این پدیده خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی و خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی و داربست‌ها و سازهای موقت دور از انتظار نیست و برای شمال استان نفوذ غبار و کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود.

وی ادامه داد: همچنین عدم تردد غیرضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و خودداری از تردد در جاده‌های مواصلاتی به سمت استان کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی و تمهیدات لازم برای مدیریت سیر قطار زاهدان - تهران در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار