امروز از تقویم جشنواره‌های زرند در نوروزگاه احمدآباد رونمایی شد، قرار است طی امسال، ۳۲ جشنواره در شهرستان زرند برگزار شود.

آئین نوروزگاه احمدآباد با حضور مردم در بلوار تاریخی روستا برگزار شد.

سیدرضا حسینی نژاد، فرماندار زرند در این آئین ضمن اعلام آمادگی شهرستان زرند برای رفع مشکلات جاده روستای احمدآباد از تخصیص اعتبار برای مرمت حمام تاریخی روستا و اعطای تسهیلات بدون سود برای طرح‌های توجیه پذیری که منجر به اشتغال و رونق اقتصادی روستا می‌شود، خبر داد. 

 او افزود: سال ۱۴۰۲ با هدف توجه به شور و نشاط اجتماعی، ۳۲ جشنواره در تقویم جشنواره‌های زرند، قید شده است. 

محمد اسلامی، رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند هم در این آئین با اشاره به پیشگامی تعدادی از روستا‌ها در برگزاری جشنواره‌ها گفت: خوشبختانه روستای احمدآباد دیلمقانی یکی از موفق‌ترین روستا‌ها در سطح استان کرمان محسوب می‌شود. 

او افزود: رونقی که گردشگری در این روستا دارد، حاصل نگاه خلاقانه دهیار، اعضای شورا، پایگاه بسیج و همدلی اهالی روستا است.

اسلامی تقویم جشنواره‌ها را فرصتی برای معرفی توانایی ها، استعداد‌ها و قابلیت‌های روستا‌ها دانست و بیان داشت: مشکلات روستا‌ها در حاشیه این نوع جشنواره‌ها دیده می‌شود و به همت مسئولان رفع خواهد شد.

 او با اشاره به اینکه خوشبختانه ساکنان روستا‌ها به چنان درک اجتماعی بالایی رسیده اند که خودشان پیشگام برگزاری جشنواره‌ها هستند، تصریح کرد: به دلیل زمان بندی رویدادها، عملا امکان پذیرش تمام درخواست‌ها را نداشتیم و هر کدام از دهیاران و یا شورا‌هایی که بیشترین پیگیری را داشتند، توانستند یک رخداد را برای روستای خودشان به ثبت برسانند.

اجرای برنامه‌های آئینی روستا و آئین هفت سین برون، برگزاری بازی‌های بومی محلی، نمایش ورزش زورخانه ای، پخت و توزیع آش، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات روستایی و اجرای موسیقی سنتی و نوروزخوانی بخشی از مراسم نوروزگاه در روستای احمد آباد دیلمقانی بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار