همزمان با نوروز برنامه فرهنگی هنری موزه گرد۲ در اصفهان برگزار می‌شود

علی عطریان رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: ویژه برنامه‌هایی برای استفاده گردشگران از موزه‌های تاریخی اصفهان  در نوروز ۱۴۰۲ تدوین و ساعات کاری موزه‌ها هم منطبق بر ماه مبارک رمضان شده است.

او ادامه داد: موزه گرمابه شاهزاده ها، موزه عصارخانه شاهی و موزه علیقلی آقا سه موزه‌ای هستند که ویژه برنامه‌های نوروزی در آن‌ها از ساعت ۹ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این موزه‌ها در نوروز با رویداد‌هایی که برای آن‌ها تعریف شده از کالبد صرف موزه به محلی برای مشارکت گردشگران تبدیل شده است.

عطریان افزود: این برنامه‌ها شامل برنامه‌ای در عصارخانه شاهی برای کودکان و نوجوانان است که در بخشی از آن نقشه گنجی تحویل آن‌ها می‌شود، برنامه دیگر برنامه‌های آیینی از جمله نمایش شبهه مضحکه با اجرای داستان‌های ایرانی، در فضا‌های باز از جمله محله علیقلی آقا مجاور موزه علیقلی آقا و ورودی گرمابه شاهزاده هاست.

او با بیان اینکه مخاطبان می‌توانند با حضور در این فضا‌ها از دیدن نمایش کمدی ایرانی بهره‌مند شوند اظهار کرد: برنامه گشایش از دیگر برنامه‌های نوروزی است که یکی از گوشه‌های دستگاه ماهور است و گشایش ماه مبارک رمضان را یادآوری می‌کند و در این برنامه گروه‌ها به چاوشی خوانی در فضا‌های شهری از جمله فضا‌های یاد شده می‌پردازند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: یک برنامه هم در امتداد برنامه‌های سال گذشته اجرایی می‌شود که در آن سعی می‌شود آثار دوران ایلخانی مربوط به قرن هشت و مقبره خواجه نظام الملک را به عنوان یکی دیگر از مقاصد گردشگری باز نگه داریم تا مردم و مسافران بتوانند از این اماکن تاریخی بازدید کنند.


عطریان گفت: پرده خوانی از دیگر برنامه‌های نوروزی است که در آن نقال به پرده خوانی به مناسبت ماه مبارک رمضان و مطالب مرتبط با نوروز می‌پردازد.


او افزود: یک برنامه دیگر بخش‌هایی از موسیقی را اجرایی می‌کند و هر روز یک نوبت چرخشی در تمام موزه‌ها برگزار می‌شود به خصوص در عصار خانه شاهی که فضای مناسب تری برای پخش موسیقی دارد. برنامه شبهه مضحکه هم یک سانس است که در فضا‌های میدانگاهی باید اجرا شود.


به گفته عطریان تعدادی برنامه هم ویژه کودکان در موزه گرمابه شاهزاده‌ها و عصارخانه شاهی و گرمابه علیقلی آقا طراحی شده که نقاشی‌های آثار تاریخی در آن‌ها طراحی شده اند و بچه‌ها می‌توانند با حضور در آن موزه‌ها تا ساعتی که در موزه هستند نقاشی بکشند و هدیه دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار