مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از آغاز اسکان مسافران نوروزی تا اول فروردین ١۴٠٢، ٢٢۶ هزار نفر روز در مدارس و اماکن آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه بازدید از ستاد‌های اسکان شهر شیراز بیان کرد: از آغاز فعالیت ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس بیش از ٨۰ هزار و ۶٠٠ نفر در قالب ۲۳ هزار خانواده و در مجموع حدود ۲۲۶ هزار نفر روز، در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شده‌اند.

او با اشاره به اینکه از ابتدای اسکان تاکنون بیشترین آمار استقرار در مدارس استان مربوط به شب تحویل سال است، اظهار کرد: فقط در این شب بیش از ۳۴ هزار نفر در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان فارس گفت: تقریبا تمام کلاس‌های درس پیش بینی شده در شیراز تکمیل شدند و بلافاصله مدارس جدیدتری مجهز و وارد چرخه اسکان شدند.

عسکری ادامه داد: در ساعات پایانی شب نیز با توجه به سردی هوا و تقاضای اسکان در مدارس به ناچار مجوز برپایی چادر در نمازخانه‌ها و راهرو‌های مدارس صادر شد تا مهمانان نوروزی در محیطی امن و گرم اسکان داده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: تلاش شده وسایل و امکانات ورزشی در مدارس در اختیار فرزندان مهمانان نوروزی قرار داده شود تا از محیط و حیاط مدارس برای بازی استفاده کنند.

عسکری بیان کرد: به مدیران مدارس استان اعلام شده تا علاوه بر تمهیدات اسکان در مدارس همچنان از ظرفیت فضای کلی مدرسه در خصوص مسائل تربیتی، معرفی نماد‌ها و مفاخر مذهبی و فرهنگی استان و شیراز استفاده کنند.

رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان فارس همچنین به امکانات پیش بینی شده برای اسکان مهمانان در کلاس‌های درس نیز اشاره و اضافه کرد: تعداد ۱۹هزار تخته فرش، ۵ هزار یخچال، ۹۰۰ دستگاه اجاق گاز در مدارس و کلاس‌های محل اسکان قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن از فرهنگیان استان فارس شامل عوامل اجرایی، سرایداران و خدمتگذاران کار پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی را برعهده دارند.

رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان فارس ادامه داد: ۶۸ پایگاه پذیرش حضوری مهمانان نوروزی در استان فارس پیش بینی شده، اما توصیه ما این است با توجه به امکان رزرو اینترنتی، مهمانان نوروزی با مراجعه به ادرس الکترونیکی: eskan.mefu.ir محل اسکان خود را از قبل رزرو کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار