مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۹ نوروزگاه عشایری جهت استقبال از میهمانان نوروزی به استان راه اندازی و تجهیز شده است.

 عشایر نقش مهمی در تامین مایحتاج سفره مردم دارند، قشری که باید همواره مورد حمایت قرار بگیرند.

عبدالهی رئیس عشایری شهرستان میرجاوه گفت ۱۹۰۰خانوار عشایر داریم که امسال  بیش از ۳۰۰ جو و نهاد‌های دامی ۱۰۰تن کالا‌های اساسی و تانکر آب به عشایر شهرستان توزیع شده است. همچنین ۷۰درصد عشایر منطقه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته است.

جمشیدزهی فرماندارمیرجاوه نیز با اشاره به حل مشکلات جامعه عشایری اظهار داشت: حمایت، تقویت، بررسی و رفع مشکلات عشایر و همچنین کمک به رونق تولید و گسترش فعالیت‌های عشایر، از جمله برنامه‌های مهم دولت بوده که در سطح شهرستان با جدیت این امر را دنبال می‌کنیم.

وی نیز ادامه داد ۵۰ فانوس روشنایی و ۴۰پنل خورشیدی و ۲عدد یخچال خورشیدی به عشایر این منطقه از اعتبارات روستای‌های فاقد دهیاری تامین شده بود امروز تحویل داده شد.

مدیر کل امور عشایر استان سیستان و بلوچستان  هم گفت: برای استقبال از میهمانان نوروزی تعداد۳۹ استراحت گاه با نصب سیاه چادر و کپر در ورودی و فواصل ۳۰ و ۶۰ کیلومتری تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان بر پا گردید.

وی افزود: در این نوروزگاه‌ها ضمن استراحت مسافرین، صنایع دستی، طبخ غذا‌های محلی، موسیقی، تولیدات و محصولات مناطق عشایری به هموطنان ارایه می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار