استاندار قم در پیامی به مناسبت سال نو آورده است: استان قم در سال گذشته مسیر پیشرفت را با شتاب و سرعت مناسبی طی کرد و با تلاش، برنامه ریزی و همراهی مجموعه‌های مختلف، اقدام‌های تحول آفرینی در عرصه‌های مختلف به سرانجام رسید.

در پیام سید محمدتقی شاهچراغی آمده است: فرارسیدن عید نوروز، آغاز سال نو و بهار زیبای طبیعت و تقارن مبارک آن با ماه میهمانی خدا را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور، علما و مراجع گرانقدر و عموم هم استانی‌های ارجمند به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و خدمتگزاران مردم در مجموعه‌های اداری، خدماتی و نهاد‌های نظامی و انتظامی استان همچنین زوار و میهمانان عزیز نوروزی تبریک عرض می‌کنم.

پیام ادامه یافته است: سال ۱۴۰۱ سالی با حوادث تلخ و شیرین توأم با دستاورد‌های ارزنده برای ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف بود. سالی که ملت بزرگ ایران به فضل و یاری خداوند متعال و در پرتو بصیرت و هوشیاری خود و هدایت‌های حکیمانه رهبری معظم، پیروز و سربلند از میدان جنگ ترکیبی، سخت و پیچیده دشمن برای بر هم زدن ثبات و امنیت کشور بیرون آمد و با تحمیل شکت خفت بار دیگری به دشمنان و بدخواهان این نظام، زیباترین جلوه‌های این توفیق بزرگ ملی را در جشن‌های باشکوه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و حماسه شورانگیز یوم الله ۲۲ بمهن به نمایش گذاشت و به دنیا نشان داد که این ملت با گذشت ۴۴ سال و علیرغم همه سختی‌ها و کاستی ها، همچنان یکدل و متحد و تا پای جان، حافظ و پشتیبان ولایت فقیه و شجره طیبه انقلاب اسلامی و دستاورد‌های گران سنگ آن است.

پیام حاکی است: همگام با موفقیت‌های ملی، استان قم نیز در سال گذشته مسیر پیشرفت و توسعه را با شتاب و سرعت مناسبی طی کرد و با تلاش، برنامه ریزی و همراهی مجموعه‌های مختلف، کار‌های بزرگ و اقدامات تحول آفرینی در عرصه‌های مختلف به سرانجام رسید. تکمیل و بهره برداری از صد‌ها پروژه در بخش‌های تولیدی، صنعتی، زیربنایی، محرومیت زدایی و غیره، تلاش برای رفع موانع و سرعت دادن به روند اجرای پروژه‌های نیمه کاره استان به ویژه طرح‌های ساخت مسکن، گردشگری و رفاه زائرین و بهداشت و درمان و اتخاذ تصمیمات جهادی برای تعیین سرنوشت طرح‌های بلاتکلیف و سال‌ها بر زمین مانده مانند طرح جمع آوری ریل‌های متروکه، پروژه فرودگاه و طرح‌هایی از این دست همچنین ورود جدی و با برنامه به موضوع اشتغال، مانع زدایی از تولید و احیای واحد‌های راکد و حمایت‌های ویژه و عملی از فعالان عرصه دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و نیز پیگیری‌های مجدانه برای اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان از جمله جذب ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب متمم سفر و ... از جمله اقدامات شاخص سال سپری شده بود که زمینه و فرصت ارزشمندی را برای تقویت زیرساخت‌ها و رونق و شکوفایی اقتصادی و عمرانی استان فراهم آورد.

پیام می‌افزاید: برگزاری باشکوه کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید والا مقام استان به عنوان یک حرکت فرهنگی فاخر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام ارزنده دیگری بود که حال و هوای معنوی خاصی در فضای عمومی این خطه ایجاد و یاد و نام نورانی شهدا را در دل‌ها زنده کرد. علاوه بر موارد یاد شده، اجرای طرح ملی عادلانه سازی یارانه‌ها و نیز مدیریت بی حاشیه اعتراضات و اغتشاشات پاییز از دیگر تلاش‌های موفقی بود که در کارنامه یکساله استان به ثبت رسید و امیدوارم در سال ۱۴۰۲ که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده است با همت و تلاش جمعی و تقویت نقاط مثبت و رفع اشکالات و ضعف ها، این روند رو به پیشرفت استان به شکل مطلوب و پرشتاب‌تر از قبل استمرار یابد.

پیام ادامه یافته است: ضمن تبریک مجدد سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان، از درگاه خداوند حکیم ایامی سرشار از نشاط، سلامتی توأم با برکت و معنویت برای ملت بزرگ ایران اسلامی و زائرین و مجاورین حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) را مسألت دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار