مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۹۲۶ کلاس درس در استان به اسکان مسافران نوروزی اختصاص دارد که این ظرفیت در هم سنجی با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ستاد اسکان مسافران نوروزی در خراسان شمالی از روز گذشته (۲۸ اسفند) جاری در محل سرسرای ورزشی امام رضا (ع) بجنورد آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی با ظرفیت ۹۲۶ کلاس در قالب ۱۴۵ مدرسه از آمادگی کامل برای اسکان مسافران نوروزی برخوردار است.

اکبری با بیان اینکه سامانه رزرو برخط اتاق در آموزش و پرورش خراسان شمالی راه‌اندازی شده و آماده پذیرش است افزود: پذیرش حضوری از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در ستاد‌های اسکان امکان پذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: تا امروز، یک هزار ۶۰۰ مسافر نوروزی در مدارس استان اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: مدرسه‌ها به سه دسته تقسیم شدند که به ترتیب در نوع اول ۲۹۹ کلاس، نوع دوم ۱۵۵ کلاس و ویژه ۹۲ کلاس است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: حق پرداختی مسافران برای هر روز اسکان در نوع ویژه ۱۵۰ هزار تومان، نوع اول ۱۰۰ هزار تومان و نوع دوم ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

شمار آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.