مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سه تن مواد غذایی فاسد، از مراکز تولید، عرضه و توزیع در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در قالب طرح سلامت نوروزی کشف و معدوم شد.

ابوالفضل آهی مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت که در قالب این برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی و کنترل عوامل محیطی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا در تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

او افزود: در راستای اجرای این طرح روز گذشته هزار و ۳۶۴ مورد بازدید توسط ۳۵ گروه بازرسی با حضور ۴۰ کارشناس بهداشت محیط از مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور انجام شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت نیشابور ادامه داد: در این بازدید‌ها ۴۶ متخلف از قوانین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و پنج واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

آهی بیان کرد: کنترل مسائل ایمنی در پمپ بنزین‌ها، پاساژها، بانک‌ها و پایانه‌های مسافربری به ویژه در خصوص نحوه رعایت دستورالعمل‌بهداشتی از دیگر فعالیت‌های طرح سلامت نوروزی به شمار می‌رود و از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را با شماره ۱۹۰ در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار